آغاز احداث محله ظفر در فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: در راستای اجرایی شدن طرح محله ظفر در بهمن ماه سال جاری مجوز پروانه ساخت به میزان ۱۸۰ هزار مترمربع با زیربنای مفید ۱۳۵ هزار مترمربع صادر شد و با انتخاب شرکت سازنده از سوی شرکت سهامی ذوب آهن عملیات ساخت و ساز آن آغاز شد.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و شهرداری فولادشهر تعامل خوبی برقرار شده و گواه این موضوع آغاز پروژه ساخت هزار واحد مسکن کارکنان این کارخانه در شهر جدید فولادشهر است.

وی افزود: زمین‌های محله ظفر با وسعت نزدیک به ۲۰ هکتار تنها مکانی است که ساخت و ساز در آن نشده است در حالی که از شرق و شمال با معبر انتهای مرکز شهر و از سمت غرب با انتهای مرکز محله B و از سمت جنوب با محله B6 متصل است.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: مطابق با نقشه کاربری پیشنهادی طرح جامع مصوب نزدیک به پنج هکتار از وسعت این محله به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی این محله با اتکا بر قوانین طرح جامع مصوب به عنوان سند بالادستی توسعه شهر فولادشهر در انطباق با ویژگی‌های عمومی شهر و محدوده‌های مجاور با این محله و در چارچوب الگوی توسعه‌ای که ساختار فضایی و عملکردی محل را تصویر می‌کند تهیه شده است.

محمدی اضافه کرد: جمعیت پذیری محله ظفر با استناد به طرح جامع مصوب شامل نقشه تراکم ناخالص جمعیتی و سرانه‌های معیار ۱۵۰ نفر در هر هکتار است که برابر با سه هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد.

وی عنوان کرد: این محله با توجه به مجموعه سرانه کاربری‌ها همچون کاربری مسکونی، تجاری، مذهبی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و فرهنگی به گونه‌ای طراحی شده تا خدشه‌ای بر تعادل جمعیتی شهر وارد نکند.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: نظام برنامه‌ریزی خدمات محله با استناد به سرانه‌های معیار طرح جامع برای ارائه خدمات انتفاعی و غیرانتفاعی پیش‌بینی شده و الگوی توسعه محله در انطباق با وضعیت پیرامونی آن است.

وی یادآور شد: نظام فرم کالبدی محله نیز با جانمایی ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی در ابتدا و انتهای این محور و چیدمان ساختمان‌های میان مرتبه در راستای شرق با کاربری تجاری مسکونی و کوتاه مرتبه در میان محله در دو سر محور اصلی محله انتظام پیدا کرده است.

محمدی متذکر شد: نظام طبقاتی پیشنهادی محله ظفر در انطباق با کاربری و نظام فرم کالبدی طراحی شده و به گونه‌ای است که چهار قطعه شش طبقه در ابتدا و انتهای محور شمالی جنوبی و در دو سوی ورودی محله تعریف کرده‌اند و به لحاظ کالبدی ورودی را از سایر نقاط متمایز می‌کند.

وی تاکید کرد: در اطراف آن چهار طبقه امکان ساخت‌وساز خواهد داشت و در درون محل امکان ساخت‌وساز با حداکثر تعداد دو و سه طبقه روی پیلوت وجود دارد.

شهردار فولادشهر افزود: طرح تفصیلی محله ظفر در بهمن ماه ۱۳۹۶ مصوب و در نهایت به شهرداری ابلاغ شد و با توجه به سوابق اجرایی شرکت سهامی ذوب آهن در ساخت محله‌های مشابه در فولادشهر شرکت عمران این شهر جدید طی قرارداد واگذاری مشروط به احداث و تکمیل در مرداد ۱۳۹۸ در راستای تأمین مسکن کارکنان این زمین را به شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان واگذار کرد.

وی با اشاره به تسریع روند صدور پروانه ساختمانی که جز وظایف شهرداری‌ها است برای احداث مسکن کارکنان ذوب آهن اصفهان، تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح در بهمن ماه سال جاری مجوز پروانه ساخت به میزان ۱۸۰ هزار مترمربع ساخت با زیربنای مفید ۱۳۵ هزار مترمربع صادر شد و با انتخاب شرکت سازنده از سوی شرکت سهامی ذوب آهن عملیات ساخت محله ظفر آغاز شد.

کد خبر 475382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.