افزایش ۶۵ درصدی بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در دهه دوم بهمن امسال به نسبت دهه اول این ماه، ۶۵ درصد افزایش داشته و این شرایط بسیار خطرناک است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در منطقه کاشان شمار مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی در ۱۰ روز دوم بهمن ماه نسبت به دهه نخست این ماه ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بستری‌های ناشی از ویروس کرونا نیز همزمان با دهه دوم بهمن به نسبت دهه اول این ماه، ۶۵ درصد افزایش داشته و این شرایط بسیار خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: این افزایش‌ها نشان‌دهنده شروع خیز جدید بیماری کووید ۱۹ در منطقه کاشان است و اگر اقدام جدی انجام نشود، اسفند سخت‌تری از اسفند سال ۹۸ پیش روی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا مجوزی برای ترک ماسک و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست، تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا نباید دلیلی بر ترک ماسک و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد و حداقل تا یک سال آینده تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود؛ چرا که عادی‌انگاری و ساده‌انگاری این بیماری مهلک، بسیار خطرناک است و انجام این واکسیناسیون ممکن است رعایت نکات بهداشتی را در بین مردم کم‌رنگ کند.

مروجی افزود: به هیچ وجه نباید این گونه تلقی کنیم که با ورود واکسیناسیون همه چیز تمام شده است و می‌توانیم ماسک را کنار گذاشته و رعایت شیوه‌نامه‌ها را فراموش کنیم و یا کمتر به نکات بهداشتی توجه کنیم، زیرا این باورهای غلط ما را در بحرانی سنگین گرفتار خواهد کرد.

وی در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، گفت: عادی‌انگاری و ساده‌انگاری کرونا در منطقه کاشان اسفندی سخت‌تر از اسفند سال ۹۸ را رقم خواهد زد و در شرایط بحرانی قرار خواهیم گرفت.

کد خبر 475362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.