انعقاد ۲۲۷۷ قرارداد عمرانی در دوره پنجم مدیریت شهری اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: از نیمه دوم سال ۹۶ تا کنون در ۲۶ عنوان پروژه، تعداد دو هزار و ۲۲۷ قرارداد با اعتبار بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شد و از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ قرارداد تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های مدیریت کلان شهرداری معاونت عمران، تلاش کرده است تکمیل خط یک و شروع خط دو قطار شهری را عملیاتی کند، هر ساله حدود ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهر اصفهان به قطار شهری اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی و حلقه حفاظتی در دستور کار است، گفت: از نیمه دوم سال ۹۶ تا کنون در ۲۶ عنوان پروژه، تعداد دو هزار و ۲۲۷ قرارداد با اعتبار بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شد و از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ قرارداد تکمیل شده است، این دوره یکی از دوران‌های طلایی شهر اصفهان در زمینه عمران بوده که نتایج و آمار آن در سامانه‌های شهرداری ارائه شده و مردم می‌توانند آن را مشاهده کنند، البته این گزارش فقط مربوط به اقدامات معاونت عمران شهرداری بوده و گزارشات سازمان‌های شهرداری همچون ساماندهی مشاغل، قطار شهری و آرامستان ها در این مجموعه دیده نشده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه حلقه حفاظتی، سالن اجتماعات گلستان شهدا، مرکز همایش‌های بین‌المللی، ورزشگاه‌ها، ساماندهی و مناسب سازی معابر از جمله عناوین این پروژه‌ها است که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور در این مدت با ابتکاراتی که انجام شد، بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهری کشور در اصفهان اجرایی شده است.

مظفر افزود: این حجم از انجام پروژه‌های عمرانی نیاز به حمایت و سیاست گذاری ویژه دارد، شهرداری اصفهان اقداماتی در این راستا انجام داده است که از جمله آن می‌توان به تأسیس صندوق ذخیره که بر شش درصد از گردش‌های مالی شهرداری در آن ذخیره می‌شود اشاره کرد، درآمدهای ذخیره شده در این صندوق در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی، کمبود اعتبارات را جبران کرد.

وی ادامه داد: در این دوره به طور اصولی درآمدزایی شد که این خود پشتوانه آزادسازی‌ها بود البته از پتانسیل سازمان‌ها در تعویض پول نقد با ملک نیز در این زمینه بهره برده شد به طوری که اکنون با مشکلاتی از جمله بدهی به پیمانکاران مواجه نبودیم. هر کارگاه عمرانی برای بین ۲۰ تا ۴۰۰ خانواده ایجاد اشتغال می‌کند، در این راستا شهرداری اصفهان می‌تواند الگویی برای انجام حرکت عمرانی در کشور باشد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: حلقه حفاظتی یکی از ابر پروژه‌های شهرداری اصفهان است که از کل ۷۸ کیلومتر آن، ۴۶ کیلومتر در شهر اصفهان قرار دارد، از شمال و شمال شرق اصفهان که کامیون‌ها به خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان می‌آمدند خطرات و تلفات جانی زیادی ایجاد کرده بود، بنابراین با اولویت بندی پروژه‌ها در مدت ۱۵ ماه، شش کیلومتر مسیر خیابان فرزانگان، ۱.۵ کیلومتر رینگ در منطقه ۱۴ و تقاطع آفتاب احداث و در پایان سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

مظفر افزود: ادامه این حلقه نیز حدفاصل بزرگراه شهید اردستانی و خیابان جی که مجموعه تقاطع‌های شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده در دستور کار قرار دارد، اکنون حدود چهار کیلومتر این مسیر آزادسازی شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ این حلقه کامل شده و به کمربندی متصل شود.

وی ادامه داد: اولویت بعدی مدیریت شهری در اجرای این حلقه حفاظتی در جنوب شهر اصفهان است تا با اجرای تقاطعی در منطقه ۱۳ و سپاهان شهر، ترافیک بزرگراه شهید اقارب پرست و بزرگراه شهید دستجردی کاهش داده شود، با اجرایی شدن این دو اولویت ۸۰ درصد از هدف رینگ انجام خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان همچنین یک سیستم جامع نگهداری از منابع، معابر، آسفالت، جداول، آب‌نماها و خدمات شهری و.. طراحی کرده است. این روند موجب شده معاونت عمران با همکاری سایر معاونت‌های شهرداری بتواند سیاست گذاری‌های مدیریت شهری را با کیفیت کامل، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش زمان به مرحله اجرا برساند.

کد خبر 475359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.