کدو حلوایی در مراقبت از پوست بی‌نظیر است

مشاور طب سنتی گفت: کدو حلوایی در زمینه مراقبت از پوست قدرتمند و بی‌نظیر است. این گیاه خوراکی حاوی اکسیدهای قدرتمند و آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه بود،سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست را درخشان می‌کند.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه انواع کدوها از صیفی‌جات محسوب می‌شوند، اظهار کرد: کدوها به دو دسته کدوهای تابستانی و زمستانی تقسیم می‌شوند؛ نوع تابستانی آن همان "کدو سبز" است که پوست صاف و نرمی دارد و اغلب ایرانی‌ها از آن خورشت تهیه می‌کنند. این نوع کدو به منظور کاهش وزن و کاهش قند خون به یک عضو ثابت برنامه غذایی تبدیل شده است.

وی در خصوص نوع زمستانی کدو گفت: منظور از نوع زمستانی "کدو تنبل" یا "کدو حلوایی" است. به نظر می‌رسد به دلیل جثه بزرگ، لقب تنبل را به این کدو داده‌اند و به دلیل تهیه دسرهای شیرین با آن به کدو حلوایی معروف است.

این مشاور طب سنتی خاطرنشان کرد: انواع کدو حلوایی یا کدو تنبل‌های در کشور دو نوع است که نوع اول آن کاملاً گرد بوده و نوع دوم سر باریک و انتهای پهنی دارد و شکل آن نامتقارن است. نوع دوم برای داشتن مقادیر بالای بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) نسبت به نوع اول برتری دارد. تحقیقات نشان داده است بتاکاروتن موجود در نوع دوم چهار برابر بیشتر از نوع اول است.

وی ادامه داد: علاوه بر این کدو حلوایی نوع دوم، پتاسیم بالایی دارد و خوردن آن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است. ویتامین C کدو حلوایی نیز در مقایسه با سایر کدوها بیشتر است، البته با پختن آن در حرارت بالا و سرخ کردن، دیگر اثری از این ویتامین باقی نخواهد ماند، مگر اینکه آن را در ظرفی در بسته بخارپز کنید که در این صورت میزان از بین رفتن این ویتامین کم خواهد شد.

یوسفیان با اشاره به اینکه کدو حلوای سرشار از آنتی‌اکسیدان است، اضافه کرد: کدو حلوایی یکی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌های حیات‌بخش در طبیعت است که بیش از ۱۰۰ ماده مغذی و مؤثر در آن وجود دارد و برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است. این نوع کدو سرشار از خواص آنتی اکسیدانی بوده که بر سلامت بدن تأثیرگذار است، از پوست افراد محافظت می‌کند و خاصیت بیماری‌زدایی نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه کدو حلوایی در زمینه مراقبت از پوست قدرتمند و بی‌نظیر است، تصریح کرد: این گیاه خوراکی حاوی اکسیدهای قدرتمند و آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه بوده، سلول‌های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین این نوع کدو حاوی ویتامین A است که به تولید سلول‌های پوستی جدید و جوان‌تر شدن این بافت کمک می‌کند. در کدو حلوایی مقادیر بالای بتاکاروتن وجود دارد که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج به وفور یافت می‌شود.

کد خبر 475357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.