بازداشت عوامل هنجارشکن!

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد در روز شهادت امام هادی(ع) با چاشنی رقص و موسیقی محلی همراه شد تا اعتراض جمع زیادی از متدینان مرکز استان خراسان شمالی منجر به ورود دستگاه قضایی به این موضوع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوشنبه -۲۷ بهمن ماه- جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا (س) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار شد.

جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی با حضور ۸۰ نفر از روستاییان در ۲ بخش آقایان و بانوان در رشته‌های دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، کلاف چینی برگزار شد.

هنجارشکنی در سالروز شهادت

جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی همراه با آئین رقص و ساز در بجنورد همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی (ع) موجی از اعتراضات را به همراه داشت.

برکناری رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی

ساعتی پس از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی روابط عمومی استانداری خراسان شمالی بیانه‌ای منتشر و اعلام کرد: " رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به دلیل گنجاندن برخی مراسم خارج از عرف در جشنواره بازی‌های بومی و محلی این استان، همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع)، از سمت خود برکنار شد. "

برکناری رئیس هیئت ورزش‌های بومی و محلی خراسان جنوبی باعث شد تا روابط عمومی این هیئت ورزشی در بیانیه ای ضمن عذرخواهی از مردم شهید پرور خراسان شمالی علت اتفاقات روی داده در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی را بی اطلاعی اعضای هیئت ورزش‌های بومی استان خراسان شمالی از مناسبت‌های ماه قمری اعلام کرد.

بازداشت به جرم رقص

با توجه به حساسیت موضوع، دستگاه قضا سریعاً به موضوع هنجار شکنی در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی ورود پیدا کرد و در همان ساعات نخست ۳ نفر از عوامل حرمت‌شکن برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد بازداشت شدند. شنیده‌ها حاکی از آن است بررسی‌ها به منظور شناسایی و بازداشت افراد دیگر نیز ادامه دارد.

کد خبر 475350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.