از کامبک فراموش نشدنی بارسا - پاریس  تا تقابل کلوپ با هم‌وطنانش

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا پس از دو ماه تعطیلی، از امشب با دو دیدار فوق العاده زیبا و جذاب آغاز می‌شود. در این مرحله بارسا با پاری سن ژرمن و لیورپول با لایپزیگ دیدار می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بعد از وقفه دوماهه آغاز می‌شود. در حساس‌ترین بازی امشب _سه شنبه ۲۸ بهمن ماه_ تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود (نیوکمپ) میزبان تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه است.

قضاوت این دیدار را "بیورن کوییپرس" هلندی بر عهده خواهد داشت. یکی از دیدارهای جذابی که او برای کاتالان‌ها سوت زده مربوط به مسابقه رفت آبی اناری‌ها با لیورپول در همین ورزشگاه است که در آن بازی هم تیمی‌های مسی سه بر صفر پیروز شدند.

حالا که قرار است این دو تیم مقابل هم صف آرایی کنند، ناخودآگاه نگاه‌ها به سمت دیدار سال ۲۰۱۷ دو تیم برمی‌گردد، جایی که پاریسی‌ها با هدایت امری، دیدار رفت را در خانه چهار بر صفر به پیروزی رساندند و خیالشان از صعود راحت بود.

اما در بازی برگشت، طوفان رعب آور بارسایی ها با حملات پردامنه، امید به کامبک رویایی و ضربه فراموش نشدنی سرجی روبرتو و حذف دراماتیک و دردناک پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان، باعث شد حالا حالاها این رخداد در ذهن همه به یادگار بماند.

حالا یک بار دیگر قرار است این دو تیم مقابل هم قرار بگیرند، تیم فرانسوی، با برکناری توماس توخل و آوردن پوچتینو، در حال پوست اندازی است و تاکتیک نامشخصی دارد و همین کار را برای تیم مقابل سخت می‌کند.

در طرف مقابل بارسلونا این فصل روند سینوسی ولی رو به جلو و مثبتی را با دونالد کومان داشته است. آنها در نیمه نهایی جام حذفی حضور دارند و با پنج گل در لالیگا آلاوز را له کرده است و به مصاف رقیب سرسخت خود می‌رود.

در دیدار امشب دو نکته حائز اهمیت است، یکی اینکه نیمار برزیلی مصدوم است و نمی‌تواند مقابل لیونل مسی، دوست صمیمی خود و البته باشگاه سابقش بازی کند و دیگر مسئله مهم، اخبار و حواشی چند وقت اخیر حول محور لیونل مسی است.

با توجه به مشکلات مدیریتی بارسلونا و اینکه قرارداد بهترین بازیکن این تیم، تا چند ماه دیگر تمام می‌شود، سران عرب و متمول پاریسی، جنگ روانی را با رسانه‌ای کردن علاقه به مسی و مذاکره با خانواده او، آغاز کرده‌اند که مورد خشم هواداران بلوگرونا واقع شد و آنها با حضور در فرودگاه ال‌پرات بارسلون، خطاب به الخلیفه مالک پاری‌سن ژرمن گفتند: " بی‌خیال کاپیتان مسی شو دزد."

در دیگر دیدار حساس همزمان امشب، تیم فوتبال لیورپول در ردبول آره‌نا مهمان لایپزیگ یولیان ناگلزمن است. قضاوت این دیدار را "اسلاوکو وینچیچ" اسلوونیایی بر عهده دارد. نکته جالب این دیدار این است که یورگن کلوپ یک آلمانی است و با تیم حریف و مربی جوانش، آشنایی کامل دارد.

نکته منفی دیگر این است که لیورپول این فصل به شدت ضعیف عمل کرده و آنقدر بد بوده است که شاید نتواند سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد اما در آن سمت اوضاع تیم آلمانی خوب است، آنها ۴۴ امتیاز در بوندس‌لیگا دارند و نزدیک‌ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ ترسناک هانسی فلیک هستند.

یادداشت از: علی سرفراز خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری ایمنا

کد خبر 475342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.