بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان تصویب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان کلیات بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰، با هفت رأی موافق و چهار رأی مخالف مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، حسین چناریان رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی کرمان در نشست عمومی شورا به بودجه پیشنهادی شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰ و بررسی آن به استناد دستورالعمل وزارت کشور اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری، مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است که با توضیحات شهرداری، هزینه اقدامات عمرانی و دیگر هزینه‌های پیشِ رو در آن محاسبه و پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه با طرح بودجه پیشنهادی، اصلاحات مد نظر کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز از سوی شهرداری بررسی و به شورا ارسال شده است، افزود: شهرداری در سال‌جاری کار قابل تقدیری انجام داده و براساس گزارش حوزه مالی شهرداری، ۱,۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال تحقق پیدا کرده است.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به زحمات شهرداری در تنظیم بودجه، بر ایجاد درآمدهای پایدار تأکید کرد و گفت: باید هزینه‌ها را کاهش دهیم؛ زیرا در بودجه‌ریزی، پایین نگه داشتن هزینه‌ها بسیار مهم است.

علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورا نیز با بیان اینکه بودجه شهرداری در مقایسه با پنج‌سال گذشته، حدود ۸۵ درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش در سال‌های گذشته هیچ‌گاه بیشتر از ۵۵ درصد نبوده است.

وی ادامه داد: این میزان بودجه مصوب و درآمدهای وصولی، نشان‌دهنده مدیریت صحیح و کارآمد شهردار کرمان است.

محمد فرشاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مدیریت کارآمد، یعنی ایجاد توازن و تعادل بین هزینه و در آمد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده را نیز باید در هزینه‌های شهرداری محاسبه کرد، به انعقاد قرارداد بعضی از پروژه‌های عمرانی اشاره و تاکید کرد: نیاز است این هزینه‌ها نیز مد نظر قرار گیرد و بودجه براساس ۱,۵۰۰ میلیارد تومان بسته شود.

در این نشست کلیات بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰، با هفت رأی موافق و چهار رأی مخالف مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبر 475336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.