بازارسرمایه ایران تاریخ ساز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور در حال تاریخ سازی است، افزود: امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم گیری هاست و با رعایت استانداردهای نظارتی بین المللی، در شکل گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی دارد .

به گزارش ایمنا، محمد علی دهقان دهنوی در کنفرانس بین‌المللی تأمین مالی که با "رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی" برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران در حال حاضر قدرتی است که در سطح ملی و بین‌المللی باید شناخته شود و ما به عنوان میزبان اعلام می‌کنیم که هر کاری لازم باشد برای بین‌المللی شدن این بازار انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور در حال تاریخ سازی است، افزود: امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم‌گیری‌ها است و با رعایت استانداردهای نظارتی بین‌المللی، در شکل‌گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی‌دارد.

دکتر دهقان دهنوی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو جانبه با کشورهای عضو آیسکو خاطرنشان کرد: ما با نهادهای ناظر کشورهای هدف از جمله آلمان، یونان، عمان، چین، کره جنوبی، عراق و هند همکاری‌های درازمدت، عمیق و سازنده برقرار کرده ایم.

وی با برشمردن دیگر تلاش‌ها و اقدامات ایران در بین‌المللی شدن بازار سرمایه کشور افزود: عضویت ما در IFSB نیز نمونه‌ای از همکاری ما در زمینه رگولاتوری است. همچنین همکاری‌ها با OIC نمونه‌ای دیگر از این اقدامات است .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در سال گذشته با ۱۰ میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می‌کرد، افزود: این در حالی است که الان این رقم به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است.

دکتر دهقان دهنوی همچنین اظهار داشت: در حالی که سال قبل ارزش معاملات روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، در سال جاری این میزان به حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: در بازار سرمایه داشتن دید بلندمدت اهمیت زیادی دارد و از اصول موفقیت در این بازار است.

خاطرنشان می‌شود: کنفرانس بین‌المللی تأمین مالی با "رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی" امروز با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد.

منبع: ایلنا

کد خبر 475320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.