طرح ادینبورگ برای انقلاب شهری تا سال ۲۰۳۰

مسئولان شهر ادینبورگ جزئیات طرح ۱۰ ساله برای ارتقای حمل و نقل عمومی هوشمند و کربن صفر این شهر را برای عموم شهروندان تشریح کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس طرح پیشنهادی شورای شهر ادینبورگ، حمل و نقل هوشمند این شهر تا ۱۰ سال آینده جایگزین سیستم فعلی خواهد شد.

طرح حمل و نقل آینده‌نگرانه ادینبورگ در حمایت از مبارزه با تغییرات آب و هوا، فقر و نابرابری اجتماعی برنامه‌ریزی شده است. در این راستا، مسئولان شهر در تلاشند تا مردم را طی ۱۰ سال آینده به استفاده از حمل و نقل پایدار تشویق کنند.

ایجاد مکان‌های عمومی سرزنده، کاهش ترافیک شهر و همچنین توسعه شبکه‌های دوچرخه سواری و پیاده روی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این پروژه اجرا خواهد شد.

طرح ادینبورگ برای انقلاب شهری تا سال ۲۰۳۰

احداث خیابان‌های دوستدار عابر پیاده و محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای نیز از دیگر اقداماتی است که مسئولان شهر ادینبورگ در صدد محقق کردن آن هستند.

محله‌های ۱۵ یا ۲۰ دقیقه‌ای از مهم‌ترین رویکردهای طراحی شهری طی چند سال اخیر است که بر اساس آن تمامی خدمات و نیازهای زندگی شهری تنها با طی مسافت بیست دقیقه‌ای با دوچرخه سواری یا پیاده روی در دسترس قرار می‌گیرد.

مسئولان شهر ادینبورگ بر این باور هستند که تا سال ۲۰۳۰ باید انقلاب شهری صورت بگیرد و گام‌های ابتدایی آن را باید ابتدا از ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برداشت و در همین راستا نیز سایر پروژه‌های شهری نظیر پیاده‌راه سازی را به ثمر رساند.

طرح ادینبورگ برای انقلاب شهری تا سال ۲۰۳۰

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، هفت پارک اصلی شهر از نظر ظاهر و زیرساخت‌های رفاهی ارتقا پیدا کند، مسیرهای دوچرخه سواری شبکه‌ای در شهر احداث شود، مرکز شهر پیاده راه شود و در نهایت سیستم حمل و نقل و خدمات جامع شهری شاهد پیشرفت چشمگیری شود.

مدیران شهر ادعا می‌کنند که هدف اصلی این طرح بزرگ نوسازی و بهسازی، کاهش نقش فقر در جابجایی‌های درون شهری و همچنین فراهم آوردن محیط سالم و با نشاط برای شهروندان است.

طرح ادینبورگ برای انقلاب شهری تا سال ۲۰۳۰

کد خبر 475277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.