خلاقیت معماران در طراحی دفترهای کار پساکرونا

ترویج دورکاری در پی انتشار ویروس کرونا بسیاری از معماران سراسر جهان را به تغییر طراحی منازل مسکونی و ایجاد محل‌هایی برای انجام کار در خانه سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه دورکاری پدیده جدیدی نیست و از زمان‌های بسیار دور در بین مردم رایج بوده است با این حال شیوع بیماری کووید _۱۹ باعث افزایش چشمگیر این نوع روند کاری در سراسر جهان شده است. این امر نیاز به تغییر زیرساخت‌ها به خصوص فضاهای داخلی ساختمان‌ها را افزایش داده و معماران را به تأمل در مورد ایجاد دفاتر کاری خانگی سوق داده است. گزارش‌ها حاکی است که حدود ۸۲ درصد از مردم لندن که طی دوران کرونا به دورکاری مشغول شده‌اند تمایل دارند این روند کاری را دائم ادامه بدهند. البته این کار با چالش‌های خاص خود مواجه است چرا که اغلب مردم در خانه‌هایی سکونت دارند که از فضای مستقل برای انجام کار برخوردار نیست و مزاحمت‌هایی را برای آنان به وجود می‌آورد.

خلاقیت معماران در طراحی دفترهای کاری پساکرونا

در همین راستا، گروهی از معماران اهل انگلستان اتاقک‌های کوچکی با طراحی‌های زیبا ساخته‌اند که با نصب آن‌ها در قسمتی از منزل می‌توان از یک دفتر کار مستقل بهره برد. این دفاتر کاری از اندازه‌های متفاوت برخوردار است و می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف خانه نظیر بالکن‌ها، حیاط و حتی گوشه‌ای از اتاق نشیمن نصب کرد. البته معماران لندنی قصد دارند اتاقک‌های جدید را در فضایی سبز محصور کنند و به همین دلیل آن‌ها را "اتاق من در باغی کوچک" نامیده‌اند تا کاربران با آرامش کامل فعالیت‌های کاری خود را انجام دهند.

خلاقیت معماران در طراحی دفترهای کاری پساکرونا

"اتاق من در باغی کوچک" مطابق با نیاز کاربران طراحی می‌شود و ممکن است بخش‌های مختلفی را در بر گیرد. اما چیزی که در بین همه آن‌ها مشترک خواهد بود این است که تمام اتاقک‌ها در فضایی سبز محصور می‌شود و از عایق‌بندی لازم برای حفاظت در مقابل گرما، سرما و سر و صدا برخوردار است.

جالب است بدانید که معماران در ساخت این دفاتر کاری از مواد پیش‌ساخته استفاده کرده و آن‌ها را به گونه‌ای طراحی خواهند کرد که قابلیت انتقال به نقاط مختلف را داشته باشد. علاوه بر این بنا بر درخواست کاربران، می‌توان از وسایل تزئینی مانند آئینه یا قفسه‌بندی برای گل و اجسام زیبا استفاده کرد.

خلاقیت معماران در طراحی دفترهای کاری پساکرونا

کد خبر 475260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.