کمتر از ۲۰ درصد دامغانی‌ها در بازیافت و تفکیک زباله همکاری می‌کنند

شهردار دامغان گفت: کمتر از ۲۰ درصد مردم این شهر در اجرای طرح بازیافت زباله و تفکیک از منزل با شهرداری همکاری دارند.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی در این باره اظهار کرد: طرح بازیافت زباله به دلایل عمده، در هیچ شهر کشور مطابق با توقع شهرداری‌ها و پیمانکاران طرح اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های خدماتی شهرها به دلیل کمبود عوامل و نیروی انسانی کافی به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار می‌شود که با توجه به این امر در شهر دامغان، طی شش سال تعداد دو پیمانکار برای انجام طرح بازیافت اعلام آمادگی کردند که با وجود عملکرد مثبت و تلاش‌های مداوم، موفق به کسب درآمد لازم و اجرای صحیح طرح نشدند.

شهردار دامغان اضافه کرد: وجود اصناف دارای پروانه صنفی و فعالیت در زمینه خرید زباله‌های خشک، فقدان همکاری مردم برای شرکت در طرح بازیافت و نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای قوانین پسماند، از جمله موانع موجود در برابر اجرای طرح بازیافت است.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرا نشدن طرح بازیافت زباله توسط پیمانکاران، در حال حاضر جداسازی زباله‌ها در محل دفن انجام می‌شود که برای سهولت در اجرای طرح، از مردم درخواست داریم تا حد امکان زباله‌ها را در منزل تفکیک کنند.

نصرتی با بیان اینکه هر دامغانی روزانه ۶۰۰ گرم زباله تولید می‌کند، گفت: شهروندان دامغانی روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله خانگی تولید می‌کنند و با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهر، سرانه تولید زباله هر شخص بیش از ۶۰۰ گرم در شبانه‌روز است.

گفتنی است؛ در حال حاضر محل دفع زباله در هشت کیلومتری جنوب غرب شهر دامغان و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار قرار دارد که دفن زباله به صورت کامل بهداشتی در کانال‌های عمیق انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 475234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.