بهره‌برداری از فاز نخست «دهکده طبیعت و خانواده» مشهد در سال آینده

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی پروژه دهکده طبیعت و خانواده در کوه پارک مشهد و بهره‌برداری از فاز نخست آن در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه دهکده طبیعت و خانواده در فضایی بالغ بر ۲۲ هکتار و با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در حوزه جنوبی بوستان خورشید و در مجاورت کوه پارک مشهد و به عنوان حلقه واسط بوستان خورشید و کوه پاک در حال احداث است.

وی افزود: هدف از طراحی این دهکده، آشتی و دوستی شهروندان با طبیعت و توجه به ترویج سبک زندگی روستایی و عشایری است؛ چراکه سایت مورد نظر از ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر معرفی مسیرهای کوهنوردی متعدد و جاذبه‌های طبیعی شامل چشمه و قنات برخوردار است و در بخش‌هایی از آن، سبک زندگی روستایی و عشایری در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت تا شهروندان عزیز بتوانند تجربه متفاوتی از حضور در طبیعت را لمس کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: این دهکده از هفت بخش شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایر و بازی‌های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ خاطره تشکیل شده است و در طراحی آن تلاش شده ارتباط انسان و طبیعت به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فاز اول این پروژه که در مجاورت کوه پارک ۸۳ در حال اجرا است فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 475219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.