شرایط فعلی کرونا مانند آتش زیر خاکستر است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان همچنان سه رقمی و شرایط فعلی کرونا مانند آتش زیر خاکستر است، رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا باید با جدیت تمام انجام شود.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان همچنان سه رقمی است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند و اقدامات درمانی لازم برای آن‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ریفرال کرونا بستری شده‌اند و خدمات درمانی کامل دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: هرچند موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است اما موارد سرپایی و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، افزایش یافته و این امر نشان‌دهنده آتش زیر خاکستر بودن شیوع کرونا ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به پایان کرونا کاملاً اشتباه است و هرگاه غفلت کردیم، افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را در پی داشته است و در صورت تداوم رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، باز شاهد روزهای سیاه کرونایی خواهیم بود.

کد خبر 475212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.