بررسی امکان سفر بدون نیاز به گذرنامه بین شهروندان ترکیه و ایران

پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه با حضور معاونان گردشگری دو کشور و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی باهدف تبادل نظر در خصوص روابط گردشگری فی‌مابین در ایام همه‌گیری کرونا و برنامه‌ریزی برای ارتقای مبادلات گردشگری در دوران پساکرونا به‌صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه که روز ۲۶ بهمن‌ماه ۹۹ برگزار شد، ضمن اشاره به روابط حسنه و نزدیکی تاریخی و فرهنگی دو کشور گردشگری را به‌عنوان ابزاری برای شناخت بیشتر مردم از ظرفیت‌های موجود، تعمیق روابط و همکاری‌ها برشمرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری مجدد تبادلات گردشگری دو کشور در ایام پساکرونا بر ضرورت تدوین و امضای پروتکل دوجانبه به‌ویژه میان بخش خصوصی طرفین به‌منظور تسریع در حل و فصل مشکلات و چالش‌هایی که به‌واسطه شرایط ناپایدار سفر در سایه کرونا و کنسلی‌های احتمالی برای کسب‌وکارهای گردشگری دو کشور تأکید کرد.

تیموری در ادامه نشست ضمن تأکید بر نقش انکارناپذیر تورهای آشناسازی در معرفی قابلیت‌های گردشگری دو کشور، اعلام آمادگی کرد که با فروکش کردن کرونا و انجام واکسیناسیون به‌زودی میزبان این نوع تورها برای اهالی رسانه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ترکیه با هدف آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایمن در ایران باشیم که این موضوع مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت.

او در ادامه بر ضرورت تداوم حضور دو کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یکدیگر تأکید کرد و از طرف مقابل برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، دعوت به‌عمل آورد.

یکی از موارد مهمی که طی این نشست در راستای ایجاد توازن در مبادله گردشگر از سوی طرف ترک مطرح شد، امکان سفر گردشگران دو کشور بدون گذرنامه بود که مقرر شد این موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط به‌صورت ویژه پیگیری شود.

معاون گردشگری کشور همچنین همکاری و مشارکت طرفین در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی گردشگری جاده ابریشم را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و انجام پروژه‌های مشترک با این موضوع ذیل برنامه‌های کومسک را یکی از سازوکارهای مهم در این خصوص اعلام کرد. همچنین در طول نشست، طرف مقابل بنا به درخواست و پیشنهاد هیئت ایرانی، آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال برای دست‌اندرکاران صنعت گردشگری ایران اعلام گردد.

در این جلسه سایر موضوعات نیز از طرف بخش خصوصی گردشگری دو کشور به‌ویژه در حوزه تور گردانی و هتلداری مطرح و در پایان مقرر شد در برنامه اجرایی آتی همکاری‌های گردشگری دو کشور مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 475207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.