ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بررسی عملکرد مالی و انتصابات غیرقانونی در دانشگاه آزاد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اصل دغدغه نمایندگان طراح و امضا کنندگان این طرح، ساماندهی حقوقی و نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی است. در حال حاضر به دلیل شناسایی ماهیت حقوقی دانشگاه، این دانشگاه تحت پوشش سایر قوانین کشور قرار نگرفته و همین مساله باعث شده است که از حداقل نظارت هم برخوردار نباشد.

وی با بیان اینکه سیستم حقوقی قضائی به دلیل ماهیت حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نظارت این دانشگاه مستاصل است، افزود: در حال حاضر دیوان عدالت اداری به دلیل ابهام در ماهیت حقوقی دانشگاه آزاد صلاحیت ورود به مسائل این دانشگاه را ندارد همچنین مرجع رسیدگی نهایی به اختلافات میان دانشگاه و کارکنان استخدامی، خود دانشگاه آزاد اسلامی است بنابراین دستگاه قضائی و هیئت‌های حل اختلاف وزارت کار به مسائل کارمندان این دانشگاه ورود نمی‌کنند از این رو چنین سوالی مطرح می‌شود آیا این مسئله ظلم در حق کارکنان شریف این دانشگاه نیست؟ اگر بخواهند از ظلم مسئولان این دانشگاه شکایت کنند، باید به کجا شکایت ببرند؟ چرا دانشگاه آزاد باید در این قضیه تافته جدا بافته باشد؟

خضریان گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد اسلامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را به راحتی زیر پا می‌گذارد و به هشدارها توجه نمی‌کند. به عنوان مثال تعدادی از مسئولان ارشد این دانشگاه خلاف ضوابط و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده اند زیرا مسئولان دانشگاه خیالشان راحت است که کسی سراغشان نمی‌آید. البته کمیسیون اصل نود بر اساس گزارش‌های ارسالی به مسئله انتصابات غیرقانونی دانشگاه آزاد ورود کرده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در این مجلس بنا دارند بر مسائل دانشگاه آزاد اسلامی نظارت دقیقی بشود، گفت: در مورد اینکه یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اخیراً اظهار داشته است که این دانشگاه از شفافیت برخوردار است، باید پرسید دقیقاً منظور ایشان از شفافیت چیست؟ اگر منظور مقررات و دستورالعمل‌های این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است، باید گفت متأسفانه هیچ یک از مصوبات شوراها و مجامع عالی دانشگاه اعم از هیئت امنای مرکزی، استانی و هیئت رئیسه منتشر نشده و در دسترس عموم نبوده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص عملکرد مالی این دانشگاه نیز هیچ شفافیتی وجود ندارد. هیچ کس از جزئیات بودجه مصوب هیئت امنا و نتایج حسابرسی این دانشگاه اطلاعی ندارد. حقوق مدیران این دانشگاه نیز شفاف نبوده اینکه مدیران دانشگاه مدعی شفافیت در این دانشگاه هستند، جای تعجب است.

خضریان یادآور شد: در خصوص نظارت حاکمیتی نیز باید گفت هیچ نهادی در حوزه مالی بر این دانشگاه نظارت ندارد و مؤسسات حسابرسی که مسئولان مدعی آن هستند فقط به هیئت امنای دانشگاه پاسخگو بوده و به نوعی نظارت از نوع نظارت داخلی و درونی است، متأسفانه نتایج همین حسابرسی هم تاکنون منتشر نشده است.

کد خبر 475179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی امینی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    سلام وقتی یک مسئول اش در واحد تهران مرکز در سمت معاون آموزشی 47 میلیون حقوق می گیرد معلوم است که بایستی دفاع کنند.