برخی اصناف بیرجند ایمنی را رعایت نمی‌کنند/ نگرانی از وضع انبارهای شرکت نفت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: نسبت به رعایت نکردن مسائل ایمنی و موارد پیشگیری از بروز حوادث در انبارهای برخی اصناف و شرکت نفت نگران هستیم.

به گزارش ایمنا، سید علی حسینی در این باره اظهار کرد: درباره رعایت مسائل ایمنی در راستای پیشگیری از حوادث با توجه به آموزش‌ها و جلسات متعدد با اصناف اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است، اما هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: هنوز بسیاری از مغازه‌ها ایمنی کافی نداشته و سیستم‌های سرمایش و گرمایش آنان استاندارد نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از ادارات در این شهرستان تاییدیه گواهی ایمنی اخذ کرده‌اند، ادامه داد: مشکلات موجود به لحاظ ایمنی را به ادارات تذکر داده‌ایم و به طور معمول نیز سازمان‌ها و نهادها در راستای رفع آن گام برداشته‌اند.

وی گفت: مجتمع‌های تازه‌ساز برای اخذ پایان کار الزاماً باید مسائل ایمنی را مراعات کنند و در حال حاضر نگرانی سازمان مربوط به مجتمع‌های ساخته شده سال‌های قبل از ۸۵-۸۶ است که از ساکنان این مجتمع‌ها در خواست داریم در راستای حفظ جان خود نیز به سمت ایمن‌سازی مجتمع قدم بردارند.

حسینی اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جدی مربوط به انبارهای برخی از اصناف و تجار است که گاه در بافت قدیمی وجود دارد و ساکنان در اطراف آن انبارها از میزان اشتعال‌زایی مواد در این انبار اطلاعی نیز ندارند.

نگرانی از انبارهای در کوچه‌های کم عرض

وی با اشاره به رعایت نکردن مسائل ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی در این انبارها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برخی از این انبارها در انتهای کوچه‌های کم عرض قرار دارند که در صورت بروز حادثه ماشین‌های اطفا حریق نمی‌توانند از آن عبور کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه انبارهای ضایعات نیز با همین مشکل رو به رو است، اظهار کرد: چند شب پیش در سایت اداری در یک منزل مسکونی که پایان کار هم نگرفته بود، آتش سوزی رخ داد و هنگام مراجعه برای امدادرسانی مشاهده کردیم که مسیر خودروهای امدادی تبدیل به پارکینگ شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بیشتر جایگاه‌های سوخت بیرجند نیز با اشکالاتی در مباحث ایمنی رو به رو هستیم که هشدارها و اخطارها داده شده است.

حسینی با هشدار نسبت به ضرورت رعایت بیشتر مسائل ایمنی در انبارهای شرکت نفت، گفت: در مرز ماهی رود و منطقه ویژه اقتصادی گاه ۲۰۰- ۲۳۰ تانکر در کنار هم بدون رعایت مسائل ایمنی قرار دارند که این مسئله نیز حادثه ساز است.

وی اظهار کرد: مکان تخلیه تانکرها و مکان پارک تانکرها در زمان انتظار برای تخلیه باید استاندارد باشد که گاه این مهم رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند یادآور شد: حوادث در بیرجند نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه آموزش‌ها و همچنین بحث کرونا (در رابطه با آتش سوزی منازل) کاهش داشته است.

منبع: مهر

کد خبر 475164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.