طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور در کمیسیون انرژی بررسی شد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون، طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید و مقرر شد جزئیات این طرح در کمیته نفت کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و گزارش نهایی آن به صحن کمیسیون بیاید.

وی افزود: همچنین لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق به عنوان کمیسیون فرعی در جلسه روز گذشته کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای آن رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه نیز گزارشی از سوی شرکت نفت و گاز پارس در خصوص وضعیت افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی به اعضای کمیسیون ارائه شد و سناریوهای مختلفی برای جبران این افت فشار در سال‌ها آینده مطرح شد که باید در قالب امور اجرایی دنبال شود.

شریعتی ادامه داد: سناریوهایی نظیر کاهش قطر لوله‌ها و انتقال گاز از طریق خطوط لوله‌های موازی و یا تعبیه کمپرسورهای دریایی برای تامین فشار مورد نیاز از جمله سناریوهایی بود که مطرح شد که هرکدام از آنها دارای مزایا و معایبی بوده و سرمایه گذاری‌هایی نیاز دارد که باید با کار کارشناسی بررسی شود. به طور کلی وزارت نفت و مجموعه شرکت‌های فعال در حوزه پارس جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای جبران افت فشار هستند تا در سال‌های آینده در تأمین گاز با مشکل مواجه نشویم.

کد خبر 475109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.