نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و پیکان

یک کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و پیکان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در پانزدهمین هفته لیگ برتر پذیرا پیکان تحت هدایت مهدی تارتار بود که این مسابقه پیروزی یک بر صفر سرخ‌ها پایان یافت. با این نتیجه پرسپولیس به رده دوم جدول صعود کرده و جای استقلال را گرفت تا فقط یک امتیاز دیگر تا قهرمانی نیم فصل فاصله داشته باشد. قضاوت این دیدار را رضا عادل بر عهده داشت که هر چند بازی آرامی بود اما نکته قابل توجه آن، استفاده نکردن داور از کارت‌هایش بود که تنها یک بار سهم سرلک و پرسپولیس شد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داور ی این مسابقه توسط نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد توپ با دست پرسپولیسی روی اوت خاص پیکانی‌ها

دقیقه ۴۳ به نظر می‌رسید پرتاب تند و تیز نادر محمدی در شلوغی محوطه جریمه به دست یکی از بازیکن پرسپولیس برخورد کرده و همین موضوع اعتراض پیکانی‌ها را به همراه داشت ولی رضا عادل اعتقادی به پنالتی نداشت. البته صحنه آهسته این اتفاق توسط کارگردان تلویزیونی به تصویر کشیده نشد!

رودنیل: متأسفانه بازیکنان و مربیان‌مان چون تعریف هند را نمی‌دانند فکر می‌کنند هر توپی به دست بخورد، هند اتفاق افتاده است. چنین صحنه‌هایی هند نیست مگر آنکه دست مهاجم یا مدافع واقعاً در موقعیت غیر طبیعی باشد.

نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و پیکان

خطا خشن سرلک بدون اخطار!

سرلک تنها بازیکن نبرد امروز پیکان و پرسپولیس بود که با کارت زرد داور مواجه شد. او اگر چه دقیقه ۸۸ بالاخره رضا عادل را مجاب کرد تا از اخطارهای رنگی خود استفاده کند، اما دقیقه ۲۹ نیز خطا خشنی را مرتکب شده بود که داور از دادن کارت به این بازیکن مشکی‌پوش خودداری کرده بود. در نتیجه چنانچه سرلک مستحق گرفتن اخطار در خطا نخستش باشد، این بازیکن باید از زمین بازی اخراج می‌شده است.

رودنیل: دقیقه ۲۹ سرلک خطایی انجام داد که حتماً باید به او اخطار می‌داد. همچنین با توجه به کارت زرد او در دقیقه ۸۸، حتماً باید سرلک اخراج می‌شد.

نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و پیکان

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: تصمیمات داور در خصوص خطاها و یک اخطاری که نشان داد درست بود. در هر دو محوطه اتفاقی خاصی نداشتیم. دقیقه ۲۶ شماره ۵ پیکان (آرش قادری) باید حتماً کارت زرد می‌گرفت که نگرفت. دقیقه ۳۷ کمک داوری پرتابی را در یک متری به درستی به نفع پیکان اعلام کرد، داور از ۵۰ متری دستش را خواباند و اوت را به پرسپولیس داد! در حالی که اشتباه بوده و کار کمک داور صحیح بود. دقیقه ۴۰ کرنر به نفع پیکان درست بود که ضربه دروازه اعلام کردند. دقیقه ۵۴ گل پرسپولیس صحیح بود چرا که بازیکن پرسپولیس پشت توپ بود یا به عبارتی توپ نزدیک‌تر از بازیکن به دروازه بود.

دقیقه ۵۸ خطایی روی کامیابی‌نیا انجام شد که حتماً باید آن را می‌گرفت. دقیقه ۶۸ سید جلال توپ را به درستی درون محوطه تکل زد و هیچ خطایی اتفاق نیافتاد. شوت پیکانی‌ها دقیقه ۶۹ روی خط فرود آمد ولی آن را قطع نکرد؛ یعنی توپ وارد دروازه نشد و کمک داور به درستی تصمیم گرفت. عیدی به خاطر خطایش در دقیقه ۷۵ باید حتماً کارت زرد می‌گرفت. با توجه به تعداد مصدوم‌ها و تعویض‌ها ۳ دقیقه زمان تلف شده خیلی کم بود و باید حداقل ۵ دقیقه زمان تلف شده اعلام می‌کرد. در مجموع تیم داوری بازی امروز نمره قبولی می‌گیرد.

کد خبر 475055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.