دستگیری برادر زنی که قاتل فراری بود

کشف ۳۰ هزار دلار ارز قاچاق در فرودگاه، دستگیری قاتل خانوادگی، رهایی یک جوان محکوم به قصاص، کشف بیش از ۳۵ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز، به دام افتادن سارقان اوراقچی خودرو، دستگیری ۱۳ سارق حرفه‌ای و ضبط محموله ژل دارویی قاچاق را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: پلیس فرودگاه بین‌المللی امام (ره) حین بازرسی از مسافران ۳۰ هزار دلار آمریکایی و پنج میلیون دینار عراقی ارز قاچاق را از یک نفر کشف و ضبط کردند.

احمد جعفری نسب اظهار کرد: مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) در حال عبور مسافران از دستگاه ایکس ری موفق به کشف این میزان دلار و دینار قاچاق شدند و در همان زمان فرد متخلف را بازداشت کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ارز خروجی سه میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۱۰ هزار ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون فرد متخلف به پرداخت ۲ برابر ارزش ارز قاچاق یعنی به میزان ۶ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال جزای نقدی جریمه محکوم شد.

قاتل خانوادگی دستگیر شد

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: قاتل خانوادگی در کمتر از یک ساعت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

حسین شیخ نژاد در خصوص دستگیری قاتل خانوادگی، افزود: در پی تیراندازی شب گذشته در منطقه شهرک شمالی ارومیه مأموران انتظامی به سرعت در محل مورد نظر حاضر شده و به بررسی صحنه جرم پرداختند.

وی اضافه کرد: در بازرسی مأموران مشخص شد که برادر زن، داماد خانواده را با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی ارومیه ادامه داد: مأموران پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم در حومه شهرستان ارومیه متهم به قتل را شناسایی و دستگیر کردند، متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و دلیل قتل را اختلاف مالی عنوان کرد.

وی افزود: قاتل پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

یک جوان محکوم به قصاص به زندگی بازگشت

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: با تلاش کارکنان شعبه ویژه زندان مرکزی شورای حل اختلاف این شهرستان پرونده قتلی که هفت سال قبل به وقوع پیوسته بود، با رضایت اولیا دم، به صلح و سازش ختم شد.

مهدی تقی‌زاده افزود: حدود ۷ سال قبل مقتول که در آستانه رفتن به خدمت سربازی بوده با تعدادی از دوستان خود درگیر شده و با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پس از رسیدگی قانونی، حکم قصاص برای متهم به قتل صادر و قطعیت یافته است، ادامه داد: پس از دعوت از اولیا دم در جلسات جداگانه و بحث و مذاکره و اخذ اظهارات آن‌ها و با تلاش شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی کرمان، توافق بین آن‌ها حاصل و رضایت بی قید و شرط اولیا دم مبنی بر گذشت از قصاص قاتل اخذ و پرونده ختم به سازش شد.

بیش از ۳۵ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵ هزار و ۴۳۵ عدد مواد محترقه غیرمجاز در میاندوآب کشف و ۱ نفر متهم در این رابطه دستگیر شد.

ایرج حسن‌خانی افزود: مأموران انتظامی میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری در ایست بازرسی ایستگاه شهید محمدنژاد این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی مأموران از این خودرو ۷۵ هزار و ۴۳۵ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

سارقان اوراقچی خودرو دستگیر شدند

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش مأموران کلانتری ۱۴ این فرماندهی ۲ سارق که پس از سرقت خودرو اقدام به اوراق کردن آنها می‌کردند، دستگیر و ۱۴ فقره سرقت کشف شد.

مهدی پورامینایی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو، مأموران کلانتری ۱۴ شهر کرمان با بررسی‌های تخصصی و فنی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و آن‌ها را در مخفیگاهشان که در حال اوراق خودرو بودند، دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف ۲ خودرو مسروقه از مخفیگاه سارقان که اوراق شده بودند، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس به ۱۴ فقره سرقت شامل، سرقت ۵ دستگاه خودرو و ۹ فقره سرقت‌های دیگر معترف شدند.

دستگیری ۱۳ سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: ۱۳ نفر سارق حرفه‌ای با کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

عزت الله غلامی افزود: در جهت ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه بی‌امان با سارقان، مأموران این انتظامی در ۷۲ ساعت گذشته ضمن شناسایی هنجارشکنان، در چندین عملیات جداگانه موفق به دستگیری ۱۳ نفر سارق شدند.

وی اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۰ فقره انواع سرقت از جمله سرقت منزل، محتویات داخل خودرو، تجهیزات مخابراتی و لوازم خانگی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: در راستای انتظامی بخشی معابر شهری نیز پلیس راهور ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کرد.

محموله ژل دارویی غیرمجاز کشف و ضبط شد

یک مقام ارشد انتظامی گفت: یک محموله ژل دارویی غیرمجاز در اداره بندر و دریانوردی خرمشهر کشف و ضبط شد.

رئیس اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: این محموله ژل دارویی غیرمجاز، به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال بود که متهمان قصد داشتند به وسیله یک خودروی پژو پارس آن را وارد بندر خرمشهر کنند که توسط مأموران بندر و دریانوردی کشف و ضبط شد، متهمان این اقدام به مراجع قضائی معرفی شدند و پرونده در حال طی کردن مراحل قانونی است.

کد خبر 475041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.