هلند میزبان خانه‌های موقت برای افراد کم‌درآمد

مقامات رسمی گرونینگن، کلانشهری در شمال کشور هلند، از احداث صدها خانه موقت خبر داده و ادعا کرده‌اند که این واحدهای مسکونی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در اختیار ساکنان کم‌درآمد قرار خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش بی‌رویه ارزش املاک در جهان، افراد کم درآمد و اجاره‌نشین را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است. برخی مردم حتی توانایی مالی کافی برای سکونت در خانه‌های اجاره‌ای با کیفیت بسیار پایین را ندارند و به همین علت اغلب آواره شده‌اند. شیوع بیماری کووید -۱۹ این شرایط را تشدید کرده است چرا که بسیاری از مردم جهان شغل خود را از دست داده یا درآمد آن‌ها به علت تعطیلی‌های پی در پی ناشی از قرنطینه‌ها کاهش یافته است. اما مقامات رسمی در بسیاری از نقاط دنیا، نسبت به وضعیت موجود واکنش نشان داده و تلاش کرده‌اند ساکنان را از بی‌خانمانی نجات دهند.

برنامه‌ریزان شهر خرونینگن از موفق‌ترین افراد جهان در مدیریت بحران بی‌خانمانی بوده‌اند و همیشه تلاش کرده‌اند مشکلات مردم در این زمینه را برطرف کنند. این افراد اخیراً از احداث خانه‌های مقرون‌ به صرفه و موقت در شهر خبر داده و اعلام کرده‌اند که این خانه‌ها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار افرادی قرار می‌دهند که از بی‌خانمانی رنج می‌برند یا اینکه بر اثر شیوع بیماری کرونا، توان مالی اجاره یا خرید مسکن را ندارند.

اگرچه خانه‌های جدید خرونینگن از قابلیت جا به جایی برخوردار خواهد بود با این حال برنامه‌ریزان تصمیم گرفته‌اند آن‌ها را در منطقه‌ای از شهر، به مدت دست کم ۱۰ سال ثابت نگه دارند. هنوز از تعداد دقیق واحدهای مسکونی جدید شهر شمالی هلند خبری منتشر نشده است اما مقامات ادعا کرده‌اند که بسته به تعداد افراد و خانواده‌های کم‌درآمد، بین ۵۰۰ تا هزار خانه موقت احداث خواهند کرد. اجرای پروژه احداث خانه‌های موقت خرونینگن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد و در مدت زمانی بسیار کوتاه به پایان خواهد رسید.

هلند میزبان صدها خانه موقت برای افراد کم‌درآمد

کد خبر 475037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.