عیدی: اصفهان ملجا و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اجرای اپرای اصفهان در صد سال پیش توسط میرزاده عشقی، دلالت بر آن داشته که این شهر تا چه حد ملجا و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی ظهر امروز (یکشنبه) در آئین بازسازی و بازگشایی «تالار هنر» اظهار کرد: در ادوار گذشته تأکید بر این بوده که تئاتر یک ریشه قدسی دارد که مأخذی برای گفت‌وگوی انسان با خدایان است. تئاتر صرفاً جایی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری نیست، بلکه جایی است تا از طریق این هنر ناشنیده‌هایی شنیده و روایت‌های ناگفته‌ای استماع شود؛ همچنین بر اساس شنیده‌ها خلاقیت‌ها شهری را درخور جهان شهر بودن بسازند.

وی افزود: تقارن بازگشایی تالار هنر با یکصدمین سالگرد اجرای اولین اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی که یکی از مفاخر کشور ایران بوده را گرامی می‌دارم. این اجرا دلالت بر آن داشته که اصفهان تا چه حد ملجا و مأمن هنرمندان بوده و هست و خواهد ماند. از پیگیری هنرمندان برای بازگشایی تالار هنر تشکر می‌کنم همچنین با تأکیدات شهردار و عزم جدی اعضای شورای شهر و همت بلند شهرداری منطقه ۱۰ این مکان بازگشایی شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: امیدوارم تالار هنر توسط سبک بالان نازک خیال خوش قریحه هنر بتواند راهکارهای جدیدی را برای داشتن شهری فرهنگی با شاخصه زیست پذیری، حیات محوری و معناگرایی داشته باشد.

تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان است

همچنین علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح تالار هنر به خبرنگار ایمنا گفت: امروز به مناسبت یکصدمین سال اجرای اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی، تالار هنر پس از بازسازی افتتاح شد.

وی افزود: حدود یک سال پیش عملیات بازسازی تالار هنر آغاز شد و اکنون فضای مناسب‌تری در اختیار شهر و هنرمندان هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، محیطی و تمرین‌های مختلف قرار گرفته است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان ادامه داد: به قطع می‌توان ادعا کرد که تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان است که امروز پس از بازسازی از جهت تجهیزات، امکانات و مکان‌های مورد نیاز اهالی نمایش افتتاح شد.

کد خبر 474997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.