دستورالعمل برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها ابلاغ شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌های کشور به استانداران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای تبصره (۳) ماده (۱) اصلاحیه آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور (مصوب ۹۸.۶.۲۶ هیأت وزیران)، به‌منظور ایجاد فرصت‌های برابر و رویکرد حذف به‌کارگیری نیرو خارج از فضای رقابتی در فرآیند ورود به دهیاری‌ها، «دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها» توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، بکارگیری نیرو در دهیاری با لحاظ ساختار سازمانی مصوب و مجوزهای صادره، یک‌بار در سال قابل انجام است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: مطابق این دستورالعمل، بکارگیری نیرو در دهیاری منوط به تطبیق وضعیت نیروی موجود با ساختار سازمانی ابلاغی، پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالیانه دهیاری و وجود پست بلاتصدی در ساختار سازمانی بوده و استانداری موظف به انتشار آگهی از طریق رسانه‌های عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری است.

وی عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در آزمون ملزم به شرکت در آزمون علمی، مصاحبه و آزمون عملی به فراخور شغل مندرج در آگهی هستند.

جمالی نژاد با بیان اینکه کمیته‌ای در سطح استان به منظور نظارت بر برگزاری آزمون تشکیل می‌شود، گفت: بدیهی است از این پس، هرگونه به‌کارگیری نیرو در دهیاری، در قالب قرارداد کار بدون تعهد استخدامی، بر اساس ساختار مصوب و وفق دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری مسئول حسن اجرای دستورالعمل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ناظر عالی بر نحوه اجرای آن هستند؛ ممانعت از هرگونه اعمال سلیقه در بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها و نظارت بر نحوه اجرای مفاد دستورالعمل ضروری است.

به گزارش ایمنا، هفدهم آذر ماه دهیاری‌ها پس از ۲۲ سال از تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، دارای ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی مصوب شد.

کد خبر 474986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.