گوندوغان ستاره این روزهای سیتی!

ایلکای گوندوغان ستاره این روزهای سیتی است که با نمایش‌های درخشانش در ترکیب این تیم، خیال پپ را راحت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال منچسترسیتی شب گذشته _شنبه ۲۵ بهمن ماه_ از هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف تاتنهام رفت که با سه گل این تیم را درهم کوبید و قاطعانه در صدر جدول جا خوش کرد.

ستاره بی چون و چرای این دیدار ایکای گوندوغان ترک تبار بود که تیم آقای خاص را با زدن دوگل و نمایش دلپذیرش نابود کرده بود. حالا تیم سیتی با ۵۳ امتیاز و یک بازی کمتر مدعی‌ترین تیم برای قهرمانی است.

کنفرانس خبری پیش از بازی با چلسی در فصل پیش را اگر به یاد داشته باشید، خبرنگار پرسید: آقای گواردیولا بازیکن مد نظر شما برای جایگزینی آگوئرو چه کسی است؟ پپ هم گفت: ما بازیکن‌های خوبی داریم، ژسوس و استرلینگ می‌توانند به جای او بازی کنند و البته گوندوغان! بله او برای بازی کردن در پست مهاجم نوک عالی است.

نه فقط خبرنگاران حاضر در اتاق، بلکه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به این اظهارنظر فان گواردیولا لبخند تمسخرآمیزی تحویل دادند ولی انگار پپ از اعماق قلبش باور داشت که هافبک ترک تبارش شم گلزنی بالایی دارد و می‌تواند روی او حساب باز کند.

یازده گل از هافبکی که نزدیک ترین بازیکن به رودری، هافبک دفاعی تیم است و قرار گرفتنش در صدر جدول گلزنان سیتی نشان می‌دهد که ایلیکای گوندوغان علاوه بر تمامی توانایی‌های فردی یک بازیکن موقعیت‌شناس هم هست.

اما اگر کمی به عقب برگردیم مورینیو در ادامه شکار استعدادهای ناب بوندسلیگا این‌بار نوری شاهین را از دورتموند به سانتیاگوبرنابئو برد. جای خالی ستاره ترکیه‌ای در ترکیب زنبورها باید با هموطنش پر می‌شد، کلوپ گوندوغان را به بازی گرفت و دوران باشکوه زردها آغاز شد.

گوندوغان روز به روز پیشرفت کرد، حالا از جانشین نوری شاهین به کاندیدای اول جانشینی ژاوی برای ترکیب بارسا تبدیل شده بود اما او لیگ برتر را انتخاب کرد و شاگرد پپ شد. بعد از چند فصل پر فراز و نشیب و رنج بردن از مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه، حالا انگار فصل شکوفا شدن دوباره ستاره آلمانی  زیر نظر گواردیولااست مردی که ایلیکای او را کامل‌تر از توخل و کلوپ می‌داند.

گوندوغان حالا نفر اول خط میانی سیتی است. اشتباه نکنید، نه به خاطر نبود دیبروینه، دیگر دوران جانشین بودن به سر آمده، او آنقدر تکامل پیدا کرده که بشود یک جایگاه ویژه وسط زمین برایش در نظر گرفت.

دیبروینه بی‌رقیب است. اصلاً شاید الان کسی در فوتبال دنیا در سطحش نباشد، ولی گوندوغان دیگر جانشین کوین بلژیکی نیست، او حالا یک ستاره مستقل در ترکیب سیتی است.

کد خبر 474962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.