بازگشایی تالار هنر انگیزه هنرمندان اصفهان را افزایش می‌دهد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امید است بازسازی تالار هنر باعث ایجاد انگیزه برای سایر علاقمندان حوزه هنرهای نمایشی شود و مدیریت شهری بتواند سالن و پلاتوهای مناسب‌تری برای این قشر در اصفهان ایجاد کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازگشایی تالار هنر اصفهان، اظهار کرد: از دیرباز تالار هنر یکی از مراکز تمرین، آموزش و تربیت هنرمندان حوزه تئاتر بوده و بسان سرمایه‌ای ارزشمند برای حوزه فرهنگ و هنر و تنها امید حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: در دوره‌ای تالار هنر امکانات به‌روز داشت اما بعد از گذشت سال‌ها به فرسودگی رسیده و نیاز به تجهیز سیستم‌ها و امکانات داشت؛ دیوارها بر اثر فرسودگی می‌توانست حادثه‌آفرین شود و هنرمندان از وضعیت نامطلوب آن ابراز نارضایتی می‌کردند، همچنین فضاهای مرده‌ای وجود داشت که به خوبی از آنها استفاده نمی‌شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در مدیریت شهری دوره پنجم بر بازسازی تالار هنر تاکید شد تا با مرمت و اضافه کردن بخش‌های جدید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه و حداکثری شود.

وی افزود: از سال ۹۸ با کمک شهرداری منطقه ۱۰ قرارداد بازسازی تالار هنر بسته شد و اکنون شاهد به‌روز شدن سیستم‌ها صوتی نورپردازی و تصویر برداری و اتاق فرمان و کنترل هستیم.

محمدی تصریح کرد: سالن پلاتوها که در کنار سالن اصلی قرار دارد به نوعی ترمیم شدند و فرصتی حداقلی را برای گروه علاقمندان گروه هنرهای نمایشی تأمین کرد. تالار هنر برای اصفهان تاریخ است و انتظاراتی که هنرمندان داشتند باید این تالار حفظ می‌شد.

وی با بیان اینکه تئاتر اصفهان که مظلوم واقع شده، اظهار امیدواری کرد: بازسازی تالار هنر باعث ایجاد انگیزه برای سایر علاقمندان حوزه هنرهای نمایشی شود و مدیریت شهری بتواند سالن و پلاتوهای مناسب‌تری برای این قشر در اصفهان ایجاد کند.

کد خبر 474961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.