احداث نخستین غسالخانه ویژه متوفیان کرونا در قائم‌شهر

رئیس سازمان آرامستان‌های قائم شهر گفت: نخستین ساختمان غسالخانه مرکزی شهرداری قائم‌شهر، مختص بیماران کرونایی با حضور قائم مقام سازمان آرامستان‌های کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی علی نژاد در حاشیه بهره برداری از نخستین غسالخانه ویژه متوفیان کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرستان قائم‌شهر یکی از مهمترین مراکز درمانی بیماران کرونایی مازندران یعنی بیمارستان رازی وجود دارد و همه روزه شاهد بستری و فوت تعدادی از همشهریان و مراجعه بیماران از شهرهای مجاور هستیم؛ بنابراین احداث غسالخانه ویژه متوفیان کرونا در این شهرستان ضروری بود.

وی با بیان اینکه ساختمان غسالخانه در مدتی کمتر از ۲۰ روز و با اقدامی جهادی احداث شده است، افزود: غسالخانه مرکزی شهرداری قائم‌شهر به مساحت ۱۵۰ مترمربع و در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های قائم شهر گفت: این ساختمان دارای دو حوض شست و شوی جداگانه برای آقایان و بانوان است که هرکدام دارای سه سکو، حمام، سرویس بهداشتی، حوضچه ضدعفونی و چاه جذبی است که در روزهای بحرانی شیوع ویروس کرونا به عنوان تنها غسالخانه شهرستان برای شست و شوی اموات کرونایی، مورد استفاده قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هشت دستگاه آمبولانس نیز در خدمت این مجموعه است که یک دستگاه متعلق به شهرداری و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

علی نژاد افزود: سازمان آرامستان‌های قائم شهر در یک سال گذشته روزهای سخت و پرکاری را پشت سر گذاشته است و افرادی که در آن تلاش می‌کنند بزرگترین سرمایه زندگی خود را در راه خدمت به شهروندان صرف می‌کنند. سازمان آرامستان‌ها با در اختیار گذاشتن تجهیزات و لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده لازم، تلاش می‌کند از سلامت این افراد محافظت کند.

کد خبر 474893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.