احیای دولتخانه صفوی با سنگفرش خیابان سپه

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با مصوبه شورای ترافیک سنگ‌فرش خیابان سپه به عنوان یکی از پروژه‌های دولتخانه صفوی در دستور کار قرار گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که شهروندان منتظر ایجاد پیاده راه بزرگ محور تاریخی مرکز شهر در مسیر دولتخانه صفوی هستند.

وی تصریح کرد: در این گذرگاه تاریخی میدان امام (ره)، خیابان سپه و چهارباغ عباسی به صورت مسیر بزرگ پیاده به هم متصل می‌شود که برای تأمین رفاه ساکنان و کسبه و دسترسی معابر منتهی به آن از جمله گذر کازرونی، بازارچه نو، تلفنخانه، سردار جنگ با خیابان چهارباغ و حکیم، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: برای کسبه میدان امام خمینی (ره) و چهارباغ ساعاتی جهت تخلیه و باراندازی کالا اختصاص خواهیم داد تا با تکمیل این محور تاریخی همگان از مزایای آن همچون رونق کسب و کار و توسعه گردشگری بهره‌مند شوند.

بنده خدا با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات اجرایی سنگ‌فرش خیابان سپه، این اقدام مدت سه ماه به طول می‌انجامد، افزود: این اقدام در طرح تفصیلی نیز پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل وجود چند خانه تاریخی در مسیر، اجرای پروژه با مشکلاتی رو به رو شد که در ادامه با تغییراتی در طرح در حال حاضر مراحل اداری برای اجرای عملیات سنگفرش در دست انجام است.

کد خبر 474889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • پدیده IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    2 0
    خیلی طرح خوبیه، اما فکر نمی کنید به داخل نقش جهان هم باید رسیدگی بشه تمام سنگ فر ش ها خرابه، کسی راه بره به زمین نگاه نکنه ممکنه بخوره زمین لطفا پروژه رسیدگی به خود اماکن گردشگری رو هم بررسی کنید