پرسپولیس - پیکان/ دربی، پلکان صدرنشینی سرخ‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز(یکشنبه) در حالی میزبان شاگردان تارتار است که برای تصاحب قهرمانی نیم‌فصل از سپاهان، به چیزی جز برد در آزادی فکر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی بعدازظهر امروز یکشنبه - ۲۶ بهمن ماه - از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه مقابل پیکان صف‌آرایی می‌کنند که با توجه به شرایط فعلی جدول، برای قهرمانی نیم‌فصل نیاز مبرمی به امتیازگیری از این مسابقه خانگی دارند. شاگردان گل محمدی اواخر هفته نیز به سیرجان سفر خواهند کرد تا پس از مدت‌ها تعداد بازی‌هایشان با سایر تیم‌های جدول برابری کند. پیکان هم که با ۱۸ امتیاز در رده دهم جدول جا خوش کرده است، در روزی که رقبای نزدیکش یعنی مس و تراکتور به ترتیب میزبان ذوب‌آهن و میهمان سایپا در چند کیلومتری محل دیدار پرسپولیس و پیکان هستند، می‌تواند با پیروزی خود و توقف دو رقیب دیگرش تا رده هشتم جدول نیز بالاتر بیاید.

۴ امتیاز، تضمین قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل

پرسپولیس پس از گذشتن از دوران افتی که حتی پیش از عزیمت برای فینال آسیا گریبان‌گیر این تیم شده بود، با سه برد متوالی خود را به صدر جدول نزدیک کرده است. آن‌ها بدون احتساب بازی امروز همچنان دو دیدار کمتر از سپاهان و استقلالی دارند که فعلاً بالاتر از آن‌ها دو خانه ابتدایی جدول را تصاحب کرده‌اند. روز گذشته شاگردان نویدکیا در اصفهان از سد استقلال گذشتند تا علاوه بر رسیدن به صدر جدول، فاصله‌ای ۴ امتیازی با پرسپولیسی داشته باشند که هنوز دو دیدار از نیم فصل خود را برگزار نکرده است.

با این حساب سرخ‌پوشان برای قهرمانی در نیم فصل از دو مسابقه باقی مانده‌شان در نیم فصل ابتدایی رقابت‌ها، باید حداقل ۴ امتیاز را به دست آورند تا هم‌امتیاز با طلایی‌پوشان اصفهانی شوند. با توجه به آنکه هم‌اکنون تفاضل گل پرسپولیس با سپاهان برابر است، در صورت کسب این چهار امتیاز که بدون برد میسر نیست، قطعاً تفاضل‌شان را از ۷+ افزایش می‌دهند و همین موضوع می‌تواند آن‌ها را به قهرمانی نیم‌فصل رقابت‌ها برساند.

پرسپولیس - پیکان/ دربی، پلکانِ صدرنشینی سرخ‌ها

ناجی ۳۹ ساله گل‌محمدی!

سیدجلال حسینی که با ۳۹ سال سن یکی از مسن‌ترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می‌رود، این روزها نه تنها نقش عمده‌ای در قلب خط دفاع سرخ‌های تهرانی عهده‌دار است، بلکه جور گل نزدن مهاجمان پرسپولیس را نیز کشیده است و با گل‌هایش روی ضربات شروع مجدد، وضعیت پایداری برای تیمش رقم زده است. او در دو مسابقه اخیر با به ثمر رساندن دو گل سه امتیازی مقابل تراکتور و مس رفسنجان، پیروزی‌های شیرینی برای شاگردان یحیی گل محمدی به ارمغان آورده است.

نکته جالب درباره کاپیتان پرسپولیس اینجا است که اگر چه او یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان لیگ برتر است، اما با به ثمر رساندن سه گل در فصل جاری به رکورد شخصی خاصی نیز دست یافته است؛ چرا که هیچ‌گاه موفق به زدن این تعداد گل در یک فصل از لیگ نشده بود. البته نبود مهاجمان و هافبک‌های خلاق که حسابی موتور تهاجمی سرخ‌ها را به دردسر انداخته و آن‌ها را مجبور کرده است روی ضربات کرنر و ایستگاهی تمرکز کنند را نباید بی تأثیر در ظهور سیدجلال به عنوان یک گلزن دانست.

پیکان و سودای مدعی شدن

شاگردان مهدی تارتار علیرغم تغییر و تحولات فراوان پیکان نسبت به فصل گذشته و مشکلات مالی و مدیریتی که با آن روبه‌رو بوده‌اند، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. آن‌ها تاکنون ۱۸ امتیاز از ۱۴ بازی گذشته خود به دست آورده‌اند که جایگاه دهم جدول رده بندی را برایشان ارمغان آورده است. با این حال پیکان اختلاف چندانی با رده‌های بالاتر از خود ندارد و در صورت ناکامی تراکتور و مس، می‌تواند همین امروز جهش دو پله‌ای را تجربه کرده و خود را به آلومینیوم اراک نزدیک کند.

پرسپولیس - پیکان/ دربی، پلکانِ صدرنشینی سرخ‌ها

نادر محمدی؛ بازیکنی که هر مسابقه‌ای را جذاب می‌کند!

نکته جالبی که بازی‌های پیکان در لیگ امسال را تماشاگرپسندتر از همیشه کرده است، پرتاب اوت‌های خاص نادر محمدی است. او با استایل خاص و حرکتی که بیشتر از فوتبال در ژیمناستیک انتظار دیدنش را داریم، جلوه‌های خاصی را در فوتبال ایران رقم زده است. پرتاب اوت‌هایی که معمولاً فواصل بسیار زیادی را طی کرده است و آن قدر تند و تیز و غیرقابل پیش‌بینی هستند که هر دفاعی را با مشکل روبه‌رو کنند.

با این وجود حمید مطهری روز گذشته در کنفرانس قبل از دیدار اعلام کرد نگرانی از بابت این اوت‌ها ندارند و آنها اگر چه به تاکتیک پیکانی‌ها احترام می‌گذارند، اما این تیم حریف است که باید شکل و شمایل بازی‌اش را مطابق با تاکتیک پرسپولیس تغییر دهد.

کد خبر 474861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.