۱۲۰ هزار تومان جریمه برای تاخیر در ثبت نام آزمون‌های سراسری

سخنگوی سازمان سنجش گفت: طبق مصوبه هیات دولت داوطلبانی که با تاخیر در آزمون‌های سراسری ثبت نام کنند موظفند علاوه بر هزینه اصلی ثبت نام، ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد پرداخت کنند.

به گزارش ایمنا، فاطمه زرین آمیزی در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیما با بیان اینکه ما هر سال برای هزینه ثبت نام آزمون‌هایمان از هیئت دولت مصوبه می‌گیریم و بر اساس آن هزینه ثبت نام را در دفترچه ثبت نامی اعلام می‌کنیم اظهار کرد: امسال هیئت دولت مصوب کرد برای ثبت نام‌های با تأخیر علاوه بر هزینه ثبت نام اصلی، داوطلب موظف است ۱۲۰ هزار تومان هم هزینه دیرکرد واریز کند.

وی همچنین در خصوص اینکه این مبالغ صرف چه اموری می‌شود، گفت: این مصوبه دولت برای تمام آزمون‌های سراسری است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، اما هزینه اصلی ثبت نام و ۱۲۰ هزار تومان هزینه دیرکرد، طبق روال گذشته به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش اصلاً در این زمینه ذینفع نیست.

سخنگوی سازمان سنجش در واکنش به غیر منصفانه خواندن هزینه دیرکرد ۱۲۰ هزار تومانی افزود: شاید در نگاه اول غیرمنصفانه باشد، اما تبعات این دیرکرد بسیاری از بخش‌های اجرایی را درگیر می‌کند و باید به یک شکلی هزینه‌هایی که به سیستم‌ها تحمیل می‌شود جبران شود.

زرین آمیزی در خصوص درخواست برخی داوطلبان آزمون دکتری برای تغییر زمان این آزمون، گفت: آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر برگزار می‌شود.

منبع: انتخاب

کد خبر 474839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • M IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام , سازمان سنجش دوبار تمدید کرد بار اول تا ۲۰ بهمن تمدید شد یعنی کسایی که تو تمدید اولیه ثبت نام کردند جریمه تعلق میگیرد؟
  • منتقد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    چرا قبل از این اطلاع رسانی نکردید؟تا کجا میخواید ادامه‌ش بدید؟تا کی؟تو این اوضاع اقتصادی چرا از مردم پول زور میگیرید؟