تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی قطعی شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه شنبه تعویق رقابت‌های انتخابی جام جهانی و برگزاری آن به صورت متمرکز را در جلسه کمیته مسابقات تصویب می‌کند.

به گزارش ایمنا، مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به منزله مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم هست، قرار بود فروردین و خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود، اما شیوع مجدد ویروس کرونا و محدودیت‌های بهداشتی باعث شده تا AFC زمان و نحوه برگزاری این مسابقات را تغییر بدهد.

در روزهای گذشته خبرهایی از برگزاری متمرکز این بازی‌ها منتشر شده بود و حالا روزنامه «استاد الدوحه» قطر اعلام کرد این نحوه برگزاری مسابقات قطعی است و این طرح روز سه شنبه به تصویب نهایی می‌رسد.

استاد الدوحه در خبر اختصاصی خود نوشت: «کمیته مسابقات AFC روز سه شنبه برای تصویب مراحل باقی مانده مسابقات مشترک انتخابی - جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا - به صورت متمرکز جلسه برگزار می‌کند.»

این روزنامه تعویق این بازی‌ها را هم قطعی عنوان کرده و قرار است بازی‌ها به جای ماه مارس، از ۳۱ می‌تا حداکثر ۱۵ ژوئن (۱۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم انتخابی جام جهانی با عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه است و دیدارهای برگشت با این تیم‌ها باقی مانده است.

تیم ملی در دور رفت این مسابقات با هدایت «مارک ویلموتس» نتایج بدی گرفت و با ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین در رده سوم گروهش جای دارد.

ایران امید داشت در بازی‌های برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان هنگ کنگ و بخصوص عراق و بحرین باشد و با امتیاز میزبانی راه صعودش به مرحله نهایی راه هموار کند. حالا با این طرح جدید کنفدراسیون آسیا، کار برای «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی و بازیکنان ایران سخت‌تر می‌شود.

از قطر و امارات به عنوان دو گزینه اصلی میزبانی این مسابقات به صورت متمرکز نام برده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 474810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.