ارائه کالا با قیمت مناسب در نمایشگاه «به وسعت ایران»

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرط موفقیت «نمایشگاهی به وسعت ایران»، ارائه کالای کیفی است و تفاوت قیمت معنادار رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، کامبیز معتمدوزیری واحدهای صنفی مشارکت کننده در جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را از ارائه کالاهای ته انباری برحذر داشت و اظهار کرد: فروش کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب و تخفیف دار باید مورد توجه قرار بگیرد و آنچه که موجب تداوم این نمایشگاه و جشنواره فروش خواهد بود، جلب رضایت مردم و مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته گفت: از برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی تحت عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» مشروط به رعایت اصول و ضوابط مربوط به حراجی‌های بزرگ و سراسری، مشابه با آنچه که در دیگر کشورها انجام می‌شود حمایت و از آن استقبال می‌کنم.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، ما در بازه زمانی کوتاهی و به طور فشرده فروشندگان و خریداران را در محل‌هایی که فاقد شرایط و استانداردهای لازم به منظور فروش کالا بودند، جمع می‌کردیم تا در نهایت کالای با قیمت مناسب را به دست مشتری برسانیم، اما با مشکلات حاشیه‌ای متعددی نیز همچون پدیده غرفه فروشی، ازدحام و سرقت، ایاب و ذهاب مواجه بودیم.

معتمدوزیری افزود: در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران بدون جابجایی‌های بی‌دلیل و تشدید مشکلات حمل و نقل آن هم در شرایط کرونا، غرفه‌های فروش نمایشگاهی، در واقع همان واحدهای صنفی منتخبی هستند، که با رعایت ضوابط تعیین شده از سوی کارگروه اجرایی مربوطه در اتاق اصناف و در محل کسب خود، استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرا موفق و تداوم این روش، مهمترین عامل جلب اعتماد مردم است و باید نهایت دقت در انتخاب کالاهای کیفی و ارائه تخفیف‌های مناسب و معنی دار از سوی اتحادیه‌های ذیربط به واحدهای صنفی تکلیف شده و نظارت‌های دقیق صورت پذیرد.

به گفته سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، باید ترتیبی از سوی اتحادیه‌ها اتخاذ شود که اگر واحد صنفی تخلف کرد، به فوریت با واحد متخلف برخورد و جریمه شده و در صورت تکرار از فهرست جشنواره حذف و رضایت مشتریان به نحو مطلوبی جلب شود. اتحادیه‌ها باید نهایت دقت را در این امر داشته باشند، تا فرایند بررسی شکایات احتمالی را تسهیل و به طور شفاف به مشتریان اعلام کرده و برخورد لازم را در زمان مناسب انجام دهند.

معتمدوزیری تاکید کرد: ضوابط و برخورد اتحادیه‌ها با تخلفات احتمالی باید به نحوی باشد که اساساً فضا و انگیزه‌ای برای تخلف به وجود نیاید و فضا را باید طوری مدیریت کنند که واحدهای صنفی، تخلف را به صرفه ندانند.

وی خاطرنشان کرد: این بهترین فرصت است که امسال در اختیار اصناف قرار گرفته تا با انجام صحیح کار هم به کسب و کار خود در ایام پایانی سال رونق دهند و هم با جلب رضایت مشتریان و ارائه کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب با حداقل سود و در واقع با اجرای بازی برد – برد زمینه تداوم این طرح را در مناسبت‌های آینده در طی سال اعم از ماه رمضان، جشنواره‌های تابستانی و پاییزی فراهم کنند.

جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» با همکاری اتاق اصناف ایران، تشکل‌ها و واحدهای صنفی و با هدف حمایت از مصرف کننده در ایام پایانی سال، برگزار خواهد شد. این جشنواره جایگزینی برای نمایشگاه‌های بهاره یا پاییزه که طی سنوات گذشته برگزار می‌شد، خواهد بود.

کد خبر 474798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.