ناحیه سه شهرداری منطقه یک سمنان راه‌اندازی شد

مدیر منطقه یک شهرداری سمنان گفت: شهرداری ناحیه وظیفه رصد و شناسایی مسائل نواحی تحت پوشش خود را دارد و در صورتی که مشکلات ناحیه کلی باشد به منطقه اعلام می‌کند و در غیر این صورت مشکل توسط شهرداری ناحیه رفع می‌شود.

عباس بابایی در حاشیه آئین افتتاحیه شهرداری ناحیه سه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رویکرد ایجاد نواحی در سطح منطقه یک شهر سمنان، توجه بیشتر به رفع مشکلات و معضلات شهروندان در این دوره مدیریت شهری است.

وی با بیان این که شورای اسلامی شهر رویکردی جدی در راستای راه‌اندازی نواحی شهرداری دارد، افزود: نظارت بر فرآیند نظافت شهر، ایجاد فضای سبز، کسب درآمد و نظارت بر روند ساخت و سازها از جمله وظایف نواحی شهرداری است.

مدیر منطقه یک شهرداری سمنان با اشاره به اهداف راه اندازی شهرداری‌های نواحی در سطح شهر گفت: آگاهی و اطلاع از نارسایی‌های هر محله در کمترین زمان ممکن، امکان نظارت بر روند ساخت و سازها و جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی، تسهیل دسترسی ارباب رجوع و برقراری تعامل دو سویه بین شهروندان و شهرداری، استفاده بهینه از توان پرسنل شهرداری در خدمت‌رسانی به ساکنان محله‌ها، استفاده بیشتر از توان علمی، پژوهشی و مشورتی ساکنان مناطق، استفاده از درآمدهای هر منطقه جهت اجرای پروژه‌های عمرانی برای همان مناطق از عمده اهداف راه‌اندازی شهرداری ناحیه است.

وی تصریح کرد: شهرداری ناحیه وظیفه رصد و شناسایی مسائل نواحی تحت پوشش خود را دارد و در صورتی که مشکلات ناحیه کلی باشد به منطقه اعلام می‌کند و در غیر این صورت مشکل توسط شهرداری ناحیه رفع می‌شود.

بابایی با بیان این که انتظار داریم شهرداری نواحی، به درخواست‌های مردم با سرعت عمل بیشتر و با کیفیت بالاتر رسیدگی کنند، افزود: راه‌اندازی ناحیه سه شهرداری منطقه یک در خیابان جهادیه ۲۵ شهر سمنان، نویدبخش این خواهد بود که شهروندان ساکن این محلات (جهادیه، پیرنجم الدین، پیروزی) با سهولت، مشکلات خود را به شهرداری گفته و شهرداری ناحیه نیز با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کند.

به گزارش ایمنا در برنامه فعالیتی هر یک از مناطق شهرداری سمنان سه ناحیه پیش بینی شده بود که در سطح منطقه یک شهر سمنان، هر سه ناحیه افتتاح شد.

کد خبر 474747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.