توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی/بعد از غذا چای کاکوتی بنوشید

افزایش مصرف تخم مرغ و خطر مرگ، لزوم خوردن چای کاکوتی بعد از غذا، خطرات مصرف زیاد سیر، فواید خوردن روزانه بادام، کتان و کنجد دشمنان طبیعی فشارخون، سم‌زدایی کبد با نوشیدنی جعفری و توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متخصص تغذیه آمریکایی، اظهار کرد: نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن ۴۰ گرم بادام در روز سطح کلسترول مضر را کاهش می‌دهد و به نرمال شدن فشار خون و انعطاف رگ‌های خونی کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی است. به عنوان مثال، ۲۳ عدد بادام حاوی چربی‌های مفید برای قلب، ۶ گرم پروتئین گیاهی، چهار گرم فیبر غذایی (۱۳ درصد مقدار روزانه مورد نیاز بدن)، نیمی از ویتامین روزانه، ویتامین‌های گروه B، آهن، پتاسیم و منیزیم است.

"سینتیا ساس"، تصریح کرد: ویتامین Е در این حالت به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند (علت اصلی پیری زودرس و بیماری‌ها)، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و به گسترش رگ‌های خونی کمک می‌کند که این فرآیند باعث بهبود جریان خون می‌شود. منیزیم نیز برای سلامتی مغز، استخوان‌ها، خلق و خو، خواب و تنظیم میزان قند خون و فشار خون ضروری و مهم است.

این متخصص تاکید کرد: دانشمندان کشف کرده‌اند که بادام به عنوان غذایی برای باکتری‌های مفید در روده عمل می‌کند، به عنوان مثال، گروهی از دانش آموزان سال ۲۰۱۹ تحت آزمایش قرار گرفتند که شامل خوردن روزانه بادام به مدت هشت هفته بود. پس از سپری شدن دوره، محققان تغییراتی را در ترکیب فلور روده مشاهده کردند. به عنوان مثال، تعداد باکتری‌های مؤثر بر وزن، انسولین و تنظیم کلسترول افزایش یافت.

وی ادامه داد: نشان داده شده است که بادام باعث کاهش شاخص توده بدن و کاهش دور کمر می‌شود و اینکه چربی‌های سالم و پروتئین‌های گیاهی موجود در بادام به احساس سیری کمک کرده و احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان داده است که بادام ۲۰ درصد کالری کمتری از آنچه در برچسب‌ها ذکر شده است، دارد، زیرا تمام کالری روده را به خون جذب نمی‌کند.

به نظر می‌رسد، بادام به مبارزه با پیری پوست کمک می‌کند. یک مطالعه که در آن زنان سالم یائسه به دو گروه تقسیم شدند نشان داد زنان گروه اول که به مدت ۱۶ هفته ۲۰ درصد کالری روزانه خود را به شکل بادام مصرف می‌کردند و گروه دوم که رژیم معمول را ادامه دادند، چین و چروک در زنان گروه اول نسبت به زنان گروه دوم کاهش می‌یابد.

توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی/بعد از غذا چای کاکوتی بنوشید

افزایش مصرف تخم مرغ و خطر مرگ

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن فقط سه عدد تخم مرغ در هفته می‌تواند خطر مرگ زودرس را یک پنجم در جوانان افزایش دهد، کارشناسان در این مطالعه هشدار دادند که زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول و چربی است که می‌تواند احتمال ابتلاء به سرطان، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافی در روز مصرف می‌کنند حدود سه تخم مرغ در هفته - ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.

پروفسور "یو ژانگ" استاد دانشگاه "ژجیانگ" چین، اظهار کرد: در این مطالعه، ارتباط مصرف تخم مرغ با بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی شد. اگر طرفدار تخم مرغ هستید، فقط سفیده آن را مصرف کنید.

وی افزود: افزایش میزان مرگ ومیر مرتبط با مصرف تخم مرغ به طور قابل توجهی تحت تأثیر کلسترول قرار گرفت. در دوره گذشته، میزان مرگ ومیر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد افزایش یافته است. اکنون کارشناسان از مردم می‌خواهند فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنند. این تحقیق همچنین نشان داد که دوستداران مرغ هم در معرض شدید بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های تنفسی، آلزایمر و دیابت هستند.

کتان و کنجد، دشمنان طبیعی فشارخون

افزایش فشار خون یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی بوده و دارای روندی رو به رشد در سطح دنیا و در کشورهای در حال توسعه است. بر اساس تخمین‌ها، فشارخون بالا سالانه منجر به مرگ ۹ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود. چراکه هرچه فشار خون بالاتر باشد، خطر سکته مغزی و بیماری‌های عروق کرونر بیشتر خواهد بود.

ازآنجا که تغذیه و مواد خوراکی مصرفی نیز روی فشار خون تأثیر دارند و مصرف دارو علاوه بر داشتن هزینه مالی، منجر به عوارض جانبی متعددی نیز می‌شود، استفاده از روش‌های درمانی مبتنی بر گیاهان دارویی برای کنترل و پیشگیری از بیماری فوق رواج پیدا کرده است. نتایج جالب پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کنجد و بذر کتان دارای توانایی مشابهی در کاهش فشارخون سیستولی و دیاستولی و همچنین کاهش دور کمر و BMI هستند و هر دو می‌توانند به عنوان مکمل در کاهش فشار خون بالا به کار روند.

بعد از غذا چای کاکوتی بنوشید

گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که برای خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود. گیاه کاکوتی مقوی معده، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی است و خواص نعنا را داراست. طبع گیاه کاکوتی گرم و خشک است. گیاه کاکوتی هم خاصیت دارویی و هم خاصیت غذایی دارد. کاکوتی را اکثراً به همراه چای دم می‌کنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه می‌کند و بعضی اوقات هم آن را به تنهایی دم می‌کنند.

توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی/بعد از غذا چای کاکوتی بنوشید

استفاده از این گیاه به عنوان ادویه در غذاها کاربرد دارد و عطر آن بسیار نزدیک به آویشن است. از برگ‌های خرد شده کاکوتی به عنوان طعم دهنده دوغ می‌توان استفاده کرد که اثرات سو گوارشی آن نظیر دل درد و دل پیچه را کاهش می‌دهد. این سبزی و دم کرده آن در دو نوبت صبح و عصر خاصیت فراوانی دارد.

گیاه کاکوتی خلط‌آور بوده و ضد نفخ محسوب می‌شود و مقوی قلب است. کسانی که اعضای بدنشان ضعیف شده یا رماتیسم و تب مالت دارند از حمام کاکوتی استفاده کنند و بنا بر توصیه پزشکان حمام این گیاه برای درمان سیاتیک و دیسک کمر هم سودمند است.

برای جلوگیری از خونریزی بینی از دم کرده کاکوتی می‌توان استفاده کرد. گیاه کاکوتی به صورت خودرو در فصل بهار در کوه سیاه رشد می‌کند و به عنوان یک طعم دهنده چایی اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که روده را پاک سازی کرده و اسهال را درمان می‌کند. و دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلاء به سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش می‌دهد.

کاکوتی دارای خواص ضدالتهابی و آرام بخش طبیعی است که به درمان معده درد، نفخ شکم، دل پیچه و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای افرادی هم می‌خواهند پوست دست و صورت را پاکسازی کنند هم کاکوتی بهترین دارو است. هر چای و دمنوش متناسب با نوع عملکردی که دارد باید قبل یا بعد از غذا استفاده شود.

سم‌زدایی کبد با نوشیدنی جعفری

نوشیدنی پرخاصیت جعفری کبد را سم زدایی می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پوست را پاکسازی می‌کند. کبد در سلامت کلی بدن اهمیت زیادی دارد مثل چربی سوزی، سم زدایی و از بین بردن مواد زائد برای همین مسئولیت مهم و درگیر بودن با سموم بدن به راحتی در معرض چرب شدن و بیماری قرار می‌گیرد پس باید در برنامه غذایی و مراقبت‌های مهم سلامت بدن عضو مهم کبد را نباید نادیده گرفت.

سلامت کبد در اثر سبک زندگی نادرست غذاهای ناسالم به خطر می‌افتد در چنین مواقعی می‌توانید با مصرف غذاهای مفید و طبیعی سلامت خود را بهبود بخشید، یکی از خوردنی‌های طبیعی که برای حفظ سلامتی و سم زدایی کبد بسیار توصیه می‌شود جعفری است.

این نوشیدنی که ماده اصلی آن جعفری است برای سم زدایی بدن و کبد مؤثر بوده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد، در واقع این نسخه با جلوگیری از عفونت تورم گوارش را کمک و میزان کلسترول و گلوکز را کنترل می‌کند و معجونی برای پاکسازی داخلی پوست است.

توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی/بعد از غذا چای کاکوتی بنوشید

خطرات مصرف زیاد سیر

وب سایت چینی سوهو هشدار داد که مصرف زیاد سیر به ویژه برای افرادی که از بیماری‌های چشمی رنج می‌برند خطرناک است، زیرا ممکن است باعث گرفتگی و تاری دید شود. تاری دید در نتیجه خوردن زیاد سیر همراه غذا برای مدت طولانی اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این، افزایش مقدار سیر در رژیم غذایی می‌تواند باعث وزوز گوش، خشکی دهان، احساس سنگینی سر، اختلال در حافظه و از دست دادن آن شود. محققان تاکید دارند خوردن سیر در حد متوسط برای سلامتی بسیار مفید است، به گونه‌ای که به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. همچنین این ماده خوراکی دارای خواص ضد التهابی است.

توصیه‌هایی برای کنترل پرخوری عصبی

افرادی که دچار پرخوری احساسی هستند، احساسات خود را با روی آوردن به غذا برطرف می‌کنند، با این حال توصیه‌هایی برای کنترل این عارضه وجود دارد. فرق گرسنگی واقعی و احساسی را تشخیص دهید: گرسنگی احساسی می‌تواند ناگهان یا در اثر چند موضوع استرس زا ایجاد شود یعنی زمانی که نشانه‌های گرسنگی را ندارید و بدون فکر شروع به خوردن می‌کنید.

حس‌های مختلف را بشناسید: یکی از دلایل این نوع خوردن ممکن است عصبانی شدن از چیزی باشد و اینکه به دنبال آرامش در غذا باشید. ممکن است عصرها یعنی زمانی که احتمال بودن با سایرین کمتر است، بیشتر احساس تنهایی کنید و با این بهانه که غذا آرامش بخش است به آن روی بیاورید. بسیاری از افرادی که دچار خوردن احساسی هستند، می‌خواهند خلأ خود را با غذا پر کنند. ممکن است بعد از برگشت به خانه احساس استرس کنید و برای رفع این حالت، به دنبال غذا باشید. ترس و تردید دیگر عوامل بی دلیل خوردن هستند. ممکن است هنگام ترس غذا را دوست قابل اعتماد خود بدانید.

غذایی که می‌خورید و حسی که دارید را یادداشت کنید: احساس‌های ناخوشایند خود را مشخص کنید و یاد بگیرید قبل از روی آوردن به غذا به عنوان منبع آرامش، چطور با احساسات مختلف مقابله کنید.

ورزش کنید: فقط ۱۰ دقیقه پیاده روی هنگامی که احساس می‌کنید می‌خواهید غذا بخورید، باعث کاهش میزان استرس شده و میل به خوردن را کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندورفین، خلق و خوی شما را تغییر دهد.

به طبیعت پناه ببرید: دسترسی به محیط‌های طبیعی و سرسبز اثر فوق‌العاده بر کاهش استرس و کاهش مقدار کورتیزول خون دارد. علاوه بر این می‌توانید با پیاده روی و داشتن فعالیت بدنی در طبیعت، انرژی بیشتری نیز بسوزانید و به تناسب اندام خود کمک کنید.

غذاهای ضد التهاب بخورید: روزانه ٩ واحد میوه و سبزی و در هفته ٢ تا ٣ واحد ماهی‌های روغنی مصرف کنید. همچنین، از مواد غذایی غنی از فیبر مثل لوبیا و مغزها استفاده کنید. به علاوه، بسیار مهم است که از مصرف مواد غذایی التهاب‌زا مثل چربی‌های ترانس، الکل، غلات تصفیه شده و فرآوری شده و مملو از شکر و شیرینی، پرهیز کنی.

گزینه‌های جایگزین پیدا کنید: اگر غذا خوردن شما از روی یکنواختی یا تنهایی است، روش‌های دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا نمائید. تنهایی منجر به غمگینی و غم منجر به جدایی و کناره‌گیری از مردم خواهد شد.

کد خبر 474725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.