حناچی: در تهران ساختمانی بدون پروانه ساخته نمی‌شود

شهردار تهران اعلام کرد: با راه‌اندازی سامانه صدور پروانه، دیگر ساختمانی بدون صدور پروانه ساخته نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید شهری که از نیمه سال ۹۶ آغاز شد به مردم قول‌هایی داده شد که کیفیت زندگی در پایتخت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در دوره ۱۰ ساله کیفیت زندگی در شهر رو به کاهش بود و از این بابت عارضه‌های خطرناکی برای پایتخت ایجاد شده بود گفت: انتقاداتی در این زمینه داشتیم که در گام اول ضوابط احیای باغات بازبینی شد و طرح تفصیلی منطقه ۲۲ بازبینی و مورد تصویب قرار گرفت و همچنین سامانه صدور پروانه ساختمانی نیز راه اندازی شد.

وی درباره موضوع دو شهردار بازداشت شده نیز گفت: بازداشتی‌ها در حد اتهام بوده، بازپرسی در حال انجام است و خاتمه پیدا نکرده است چون اگر تمام شود با قید وثیقه می‌توان آنها را آزاد کرد.

شهردار تهران ادامه داد: قصد دفاع ندارم، اما سازمانی که بودجه سالانه آن ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد، یک درصد تخلف آن ۳۰۰ میلیارد میلیون تومان می‌شود و هیچ دستگاه‌های در استان تهران چنین گردش مالی ندارد.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم دفاع کنم، اما ترجیح می‌دهم تا نتیجه مشخص نشده در این مورد اظهارنظر نکنم.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سیستم صدور پروانه را منطبق با طرح تفصیلی راه‌اندازی کردیم و این بدان معناست که دیگر ساختمانی بدون صدور پروانه حق ساخت نخواهد داشت و صدور پروانه به صورت دستی و بدون ثبت در سامانه اجازه ساخت نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 474690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.