دریافت ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی اتوبوس شهری قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر قم، ۶۲ میلیارد تومان وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی قم دریافت می‌شود.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم، اظهار کرد: دریافت وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با توجه به اهمیت تقویت ناوگان از صندوق کارآفرینی امید در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با تصویب شورای اسلامی شهر قم، ۶۲ میلیارد تومان وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی قم دریافت می‌شود، افزود: این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و با بازپرداخت چهار درصد و ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود که این تسهیلات می‌تواند در تزریق نقدینگی به حوزه حمل‌ونقل قم دارای اهمیت زیادی باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم ادامه داد: با پرداخت این وام تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هر یک به مبلغ ۲۴۴ میلیون تومان نوسازی می‌شود، البته تمهیداتی اندیشیده شده تا با کاهش تعداد اتوبوس‌ها مبلغ وام برای هر اتوبوس تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه توسط شورا، دریافت تسهیلات جز بودجه ۹۹ است و تا پایان سال می‌توانیم آن را دریافت کنیم، همچنین به‌زودی ۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز با تأمین نقدینگی بازسازی می‌شود.

ذاکریان با تأکید بر اینکه این وام با ضمانت یک چک قابل پرداخت است و بخش زیادی از مشکلات به‌خصوص اتوبوس‌های ملکی را رفع می‌کند، گفت: این تسهیلات بابت بازسازی ناوگان و تعمیرات اساسی اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در مورد موضوع ایراد اتوبوس‌های خریداری‌شده نیز توضیح داد: کیفیت اتوبوس مارال‌ها از تبریز بسیار خوب است اما شیشه اتوبوس ایراداتی داشت و به دلیل تاب پنجره‌ها در تست باران، نشت آب داخل اتاق اتفاق افتاد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم ادامه داد: به خاطر این مشکل این اتوبوس‌ها را تحویل نگرفتیم که شرکت در قم پیمانکار گرفت تا این عیب را برطرف کند و در این راستا هزینه زیادی صرف کردند و در حال حاضر هیچ ایراد دیگری وجود ندارد و موتورها سالم و تأیید شده است.

کد خبر 474677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.