دلیل نامزد نشدن هدیه تهرانی و هوتن شکیبا

داور جشنواره فیلم فجر درباره انتخاب نامزدها و سیمرغ های این دوره توضیح داد.

به گزارش ایمنا، سیدجمال ساداتیان داور سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره نامزدهای رشته بازیگری این دوره جشنواره و حاشیه‌هایش گفت: هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا و ژاله صامتی بازی خوبی از خود ارائه دادند و منکر این نیستیم. آن‌ها ستون سینما هستند و سال‌ها است که کار می‌کنند و ابتکار و خلاقیت دارند. در کنار این عزیزان دوستانی هم بودند که استعدادهای خود را برای اولین‌بار بروز می‌دادند. با اجازه آن بزرگواران فرصتی به کسانی داده شد که در فیلم‌های جدیدشان، جلب نظر کردند و دیده شدند.

وی افزود: ستاره پسیانی متفاوت بود و تمام ظرفیت و خلاقیت خود را به کار گرفته بود یا رؤیا افشار که بار فیلم خود را بر دوش گرفته بود. در مورد رضا عطاران باید بگویم که او اغلب در فیلم‌های کمیک به چشم آمده و این بار، در کاری جدی حضور داشت و از پس نقش خود برآمده بود. او خلاقیتی از خود بروز داد و بخشی از بار فیلم را با خود پیش برد. اگر می‌خواستیم بازیگرانی مانند هوتن شکیبا را نامزد کنیم، باید دیگران را حذف می‌کردیم، اما جا نداشتیم بیش از این تعداد معرفی کنیم. روی تک تک این مسائل بحث می‌کردیم و سعی کردیم در بدترین شرایط در هر رشته، حداقل پنج رأی داشته باشیم.

ساداتیان با اشاره به شایعاتی درباره نارضایتی یکی از داوران از برخی بازیگران و طرح بحث «تلافی در داوری‌ها!» اظهار کرد: من هم این شایعات را شنیده‌ام. این موضوع که کسی جایگزین بازیگر دیگری شود در همه کارها وجود دارد و من چون تولید اثر می‌کنم، می‌دانم که ساخت فیلم، جمع کردن گروه و عبور از مجاری اداری چقدر دشوار است. کسانی که فیلم ساختند امید دارند که فیلم‌شان در جشنواره دیده شود و زمانی که به هر دلیلی فیلم از حضور در جشنواره باز می‌ماند، بازار شایعات داغ می‌شود.

این داور جشنواره فیلم فجر توضیح داد: از آن سو، برخی تهیه‌کنندگان به فضای تبلیغاتی بعضی از فیلم‌ها در فضای مجازی اعتراض داشتند که برخی قلم‌فروشی می‌کنند و برای فیلم‌ها فضاسازی کاذب می‌سازند. طبیعی است که هرکسی دوست دارد اثرش را به جامعه معرفی کند اما برخی فضاسازی می‌کنند که روی داوران اثرگذار باشند و بازار شایعات را داغ کنند. حتی با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که ما شنیدیم شما دعوا کرده‌اید! من پاسخ می‌دادم که ما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. بحث اختلاف داوری با بازیگران و عوامل فیلمی مطرح نبود، در نهایت این جمع است که تصمیم می‌گیرد. آن داوری که من نمی‌دانم منظور شما کدام داور است می‌توانست تئوری خود را مطرح کند اما در نهایت جمع تصمیم می‌گیرد و از این بحث‌ها نداشتیم که حتماً باید نظر من اعمال شود و اگر نشود جمع را ترک می‌کنم.

ساداتیان در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به اینکه چرا وحید رهبانی که نقش اصلی دارد به عنوان بازیگر مکمل کاندید شد، عنوان کرد: «مصلحت» چند بازیگر داشت، تعریف آن‌ها برای ما مشخص نبود. شاید اشکال از تهیه‌کننده است که در زمان پرکردن فرم بازیگران نقش اول و مکمل را مشخص نکرده است. برداشت ما این بود که آقای قائمیان نقش اول را دارد و وحید رهبانی مکمل است. تهیه‌کننده‌ها باید عنوان‌ها را مشخص کنند. در مورد خانم‌ها این بحث برای ما وجود داشت، نازنین فراهانی بر اساس قصه و زمان حضور می‌توانست از نظر ما نقش اول باشد.

کد خبر 474583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرضیه IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    واقعا بی انصافی بود هوتن رو نادیده گرفتن