نگاه به توانمندی جوانان اعتماد به نفس جامعه را بالا می‌برد

امام‌جمعه بویین‌میاندشت گفت: آنچه که اعتماد به نفس جامعه را بالا می‌برد نگاه به توانمندی جوانان و اجازه دادن به ورود آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی است تا مشکلات کشور حل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: جوانان باید با معارف اسلامی شوند زیرا آینده کشور به دست آن‌ها ترسیم می‌شود.

وی افزود: جوانانی که توانسته‌اند ایمان لازم را سرمایه کار خود قرار دهند بالاترین داشته ایران اسلامی هستند و در این مسیر بالاترین کمک کار برای دریافت سرمایه لازم برای رفع عیوب جوانان آشنایی با معارف اهل بیت است.

امام‌جمعه بویین میاندشت گفت: آشنایی با معارف موجب پذیرش اصل ولایت فقیه می‌شود، ولایت در جامعه مانند نسیم بهاری است که فضا را برای رویش گیاهان آماده و مهیا می‌کند، استعدادهایی که درون جوانان نهفته است برای رویش باور دین از نوع ولایت لازم است.

اسکندری با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که سرمایه کشور هستند اما مغفول مانده‌اند، افزود: نباید از ظرفیت جوانان غافل شویم، آنچه که اعتماد به نفس جامعه را بالا می‌برد نگاه به توانمندی جوانان و اجازه دادن به آن‌ها در ورود به عرصه‌های فرهنگی و سیاسی است تا بسیاری از مشکلات کشور حل شود.

وی گفت: ایران با داشتن هفت درصد معادن جهان به عنوان غول معدنی جهان است و با ۱۵ کشور همسایه هستیم که اگر نگاه درستی به توانمندی جوانان داشته باشیم می‌توانیم بازارهای جهان را به دست بگیریم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

امام‌جمعه بویین میاندشت افزود: در دنیا از لحاظ معادن روی و مس و آهن و سرب در رتبه تک رقمی قرار داریم اما در تولید کمترین رتبه را داریم، وقتی مقام معظم رهبری تأکید بر بهره‌وری ظرفیت درونی کشور دارد یعنی نیاز به مدیریت و حرکت درست دارد.

اسکندری با انتقاد از مدیریت‌های تک سلیقه‌ای که موجب عقب ماندگی کشور شده است، افزود: راه و شهرسازی شهرستان موجب عقبگرد این منطقه شده است.

وی متذکر شد: کفران نعمت کردن فقط به نان نیست بلکه وقتی قدر کشاورزی و دامداری و صنعت و ذخایر دیگر را ندانیم کفران نعمت است و نتیجه آن عذاب اقتصادی است که اکنون دچار آن هستیم.

امام‌جمعه بویین میاندشت خاطرنشان کرد: برخی باور ندارند که در جنگ اقتصادی قرار داریم، اگر مانند هشت سال دفاع مقدس که تمام مردم در صحنه بودند به میدان مبارزه با دشمن اقتصادی می‌آمدند کشور دچار مشکل اقتصادی نبود.

اسکندری اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که از تهدید و تحریم اقتصادی هراس نداریم البته از دشمن نباید هراس داشت بلکه از آنچه که باید ترسید این است که همدیگر را به بهانه اصولگرایی و اصلاح طلبی از صحنه بیرون کنیم که باید مواظب این طرز تفکر و حرکت‌ها باشیم.

وی گفت: از صدر اسلام تاکنون این چنین ایمان در مقابل کفر ایستادگی نداشته است، در هیچ زمانی ایران این چنین استقلال نداشته است و به زودی شاهد متلاشی شدن آمریکا خواهیم بود.

کد خبر 474520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.