عزیزی با رکوردشکنی به مدال طلا رسید

دوومیدانی‌کار کم‌بینای ایران در مسابقات جهانی امارات ضمن رکورد شکنی توانست مدال طلا را از آن خود کند.

به گزارش ایمنا، در دومین روز از مسابقات پارادوومیدانی که در کشور امارات در حال برگزاری است، در بخش پرتاب نیزه «بهزاد عزیزی» پرتابگر کم بینا ایران با ثبت رکورد ۶۴ متر و ۳۷ سانتی متر به مدال طلا دست یافت، ورزشکاری از کشور لیتوانی با ۴۸ متر و ۴۵ سانتی متر دوم شد و مسعود حیدری دیگر نماینده کشورمان در همین ماده با کسب رکورد ۴۴ متر و ۳۰ سانتی متر به مدال برنز دست یافت.

در ادامه این رقابت‌ها، وحید علی نجیمی در دوی ۴۰۰ متر با ثبت رکورد ۵۰ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت. در این ماده نماینده الجزایر با ثبت رکورد ۴۷ ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه و نماینده ترکیه با ۴۹ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه اول و دوم شدند.
رقابتهای بین المللی دوومیدانی معلولان و نابینایان و کم بینایان که گزینشی المپیک و کلاسبندی برای رقابت‌های توکیو به شمار می‌رود تا روز یکشنبه (۲۶ بهمن) ادامه دارد.

با تصمیم برگزار کنندگان این دوره از مسابقات به منظور حفظ سلامتی ورزشکاران و نیز شرایط خاص بیماری کرونا، توزیع مدال نفرات برتر به صورت مجازی صورت می‌گیرد و مدال‌ها به سرپرستان تیم‌ها در هتل تحویل داده می‌شود. همچنین سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران برای پارالمپیک توکیو، در پایان مسابقات به کمیته ملی پارالمپیک هر کشوری اعلام خواهد شد.

گفتنی است مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ ۲۰۲۱ با حضور ۶۰۲ ورزشکار از ۵۴ کشور در کشور امارات برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 474460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.