سرانه فضای سبز خرم آباد وضعیت مطلوبی دارد

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم اباد گفت: طراحی بوستان های شهر براساس اصول و با نظر کارشناسان انجام شده است.

رسول جلالوند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این استان از نظر سرانه فضای سبز نسبت به وضعیت کل کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد بطوری که امکان توسعه بیشتر آن وجود دارد از طرفی از توزیع نسبتاً مناسب بر اساس سلسله مراتب برخوردار است.

وی با بیان اینکه مکان یابی فضاهای سبز شهری براساس اصول صحیح صورت گرفته و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امروزه پارک‌ها و فضاهای سبز شهری جز لاینکف زندگی مردم شده است و علاوه بر برآوردن نیازهای جسمی و روحی شهروندان غنی سازی این فضاها نقش مهمی در افزایش تعاملات اجتماعی و رشد فردی دارد بنابراین نمی‌توان به استفاده کنندگان از این فضاها اهمیت نداد.

جلالوند با بیان اینکه افزایش جمعیت و رشد بی رویه مصرف آب منجر به ایجاد مشکلات برای گسترش و نگهداری فضاهای سبز شهری شده است گفت: در این سال‌ها روش خشک کاری درحال انجام است که به معنی حذف گونه‌های گیاهی با مصرف آب بالا از فضای سبز و جایگزین کردن گیاهان مقاوم به کم آبی و همچنین بومی منطقه است.

کد خبر 474380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.