برگزاری نخستین کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند از تشکیل کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری برای نخستین بار با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید در نخستین نشست رسمی این کمیته با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت پژوهش و مطالعات راهبردی اظهار کرد: هم‌افزایی و هم‌اندیشی در کمیته مطالعات و پژوهش، در رفع موانع موجود و تسهیل فرایند اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه مدیریت شهری تأثیر به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: نیازسنجی محورهای پژوهشی برای مدیریت شهری، بررسی اولویت‌های پژوهشی شهرداری و سازمان‌های تابعه همچنین هدفمند کردن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: باید از توان علمی و تخصص صاحبان خرد و اندیشه در جهت علمی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری استفاده شود.

وی بر تصویب هرچه سریع‌تر شیوه‌نامه کارهای پژوهشی در شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: در بودجه سالانه شهرداری قطعاً منابع قابل توجهی برای انجام کارهای تحقیقاتی پیش بینی خواهد شد.

بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی، ارائه و ابلاغ طرح پژوهشی مصوب به شهردار و رئیس شورای شهر از طرف کمیته مطالعات و پژوهش و نظارت بر حسن اجرای طرح از وظایف این کمیته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 474374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.