اجرای طرح افق پیوند در بلوار قائمیه

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: افق پیوند در قالب طراحی میدان پیوند در راستای طرح ساماندهی انتهای بلوار قائمیه در محل تقاطع خیابان مخابرات و بلوار قائمیه اجرا می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح افق پیوند، ایجاد محرک اقتصادی در مقیاس محله‌ای، آرام‌سازی ترافیک مسیر، ایجاد و اولویت پیاده‌محوری، جلوگیری از تداخل پیاده و سواره، تعریف مناسب بدنه‌های بلوار قائمیه و افزایش ایمنی و امنیت است.

وی با بیان اینکه حوزه اقدام برای این پروژه بهسازی و ارتقای فضاهای شهری و محله‌ای و توسعه قلمرو عمومی است، تصریح کرد: مساحت و حدود مداخله یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و کاربری وضع موجود آن گروه ترافیکی احاطه شده توسط واحدهای مسکونی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به طرح افق رنگین نما، افزود: محله قائمیه به دلیل شیب زیاد و همجواری با دامنه کوه‌های دنبه از پتانسیل بالایی برای ایجاد یک منطقه گردشگری با چشم اندازی خیره کننده برخوردار است از این رو پروژه افق رنگین به دنبال ایجاد محله‌ای سرزنده برای ساکنان و بستری مناسب برای حضور گردشگران و بازدید کنندگان است.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد کمترین تداخل در بافت طبیعی دنبال آن است که در قالب یک طرح بیشترین همخوانی را با بستر خود داشته باشد و رنگ‌ها را از طریق الحاقات و مبلمان در فضا به کار ببرد.

کد خبر 474333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.