مهندسی خطوط اتوبوسرانی در اصفهان

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه مهندسی خطوط اتوبوسرانی در حال انجام است، گفت: در مقابل ایستگاه دارک به عنوان نخستین ایستگاه خط دوم مترو، با احداث یک پایانه مسافربری درصدد اجرای طرح TOD هستیم.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم کلانشهرها، افزایش سفرهای روزانه‌ای است که از شهرهای اطراف به مرکز استان انجام می‌شود از این رو یکی از برنامه‌های مدیریت شهری کاهش بار ترافیک با تامین پایانه‌ها در اطراف شهر است.

وی با بیان اینکه در اطراف شهر اصفهان ترمینال‌های خوبی احداث شده و در حال بهره‌برداری است، افزود: به عنوان مثال پارک سوار صفه برای اتوبوس‌های سپاهان‌شهر، بهارستان و شهر مجلسی احداث شده تا شاهد تراکم اتوبوس‌ها در میدان آزادی یا هتل پل نباشیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: پایانه اندیشه در سمت غرب (رو به روی زندان مرکزی اصفهان به سمت اصفهان) برای اتوبوس‌های فلاورجان، پیربکران و شهر ابریشم ایجاد شده تا پس از توقف آن‌ها در پایانه، مسافران ادامه مسیر را با استفاده از خطوط BRT طی کنند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های خمینی شهر، ویلاشهر و نجف‌آباد در پایانه صمدیه نسبت به جا به جایی مسافران اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در سمت شمال شهر مقابل ایستگاه دارک به عنوان نخستین ایستگاه خط دوم مترو، با احداث یک پایانه مسافربری در صدد اجرای طرح TOD( توسعه حمل و نقل محور) هستیم تا مسافران شهرهای حومه از جمله اردستان و حبیب‌آباد، ادامه مسیر سفرهای درون شهری خود را با استفاده از خط دوم مترو یا سایر وسایل حمل و نقل همگانی طی کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه مهندسی خطوط اتوبوسرانی اصفهان در حال انجام است، ادامه داد: در سمت خیابان کاوه مطالعات برای احداث پایانه شکوه برای توقف اتوبوس‌های برخوار و شاهین شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به روند فعالیت اتوبوس‌های شهر، تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، تعداد ۷۹۰ دستگاه اتوبوس در خطوط مختلف شهر با استفاده از گازوئیل یورو ۴ در حال جا به جایی مسافران است.
 

کد خبر 474295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.