رئیسی: انسجام و همدلی از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام است

رئیس قوه قضائیه گفت: انسجام و همدلی از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام است و هرگونه تفرقه برای مسلمین را مضر و همچون سم خطرناکی می‌دانیم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی که در رأس یک هیئت عالی‌رتبه قضائی در عراق به سر می‌برد، امروز چهارشنبه به صورت جداگانه و چهره به چهره با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، دبیر کل حزب اسلامی و شخصیت‌های اثرگذار در عرصه سیاسی و اجتماعی عراق دیدار کرد.

وی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم عراق، ابراز امیدواری کرد، جامعه اسلامی از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در مصونیت بماند.

رئیس قوه قضائیه شناخت دشمن و بصیرت افزایی در جامعه را از وظایف علما دانست و تاکید کرد همه کسانی که در صحنه سیاسی عراق اثر گذارند باید با شناخت دقیق شرایط، نقش خود را در جهت بصیرت آفرینی در جامعه ایفا کنند.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال اختلاف افکنی در جهان اسلام هستند، گفت: جمهوری اسلامی بر راهبرد وحدت و انسجام بین مسلمانان تاکید دارد و همه باید در مسیر تحقق این راهبرد حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انسجام و همدلی از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام است و هرگونه تفرقه برای مسلمین را مضر و همچون سم خطرناکی می‌دانیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جنس کار تکفیری‌ها از همان جنس اقدامات صهیونیست‌هاست، افزود: این گروهک‌ها اسم خودشان را مسلمان گذاشتند و بزرگترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

رئیسی با تاکید بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها بر اساس مصوبه قانونی مجلس عراق تصریح کرد: تا روزی که آمریکایی‌ها در منطقه باشند، این منطقه امن نخواهد بود چرا که آن‌ها هر جا باشند، شرارت ایجاد می‌کنند.

وی مصون‌سازی جوانان و جامعه عراق و تربیت نیروی انسانی و انسان‌سازی را از وظایف فقها و علما دانست.

رئیس قوه قضائیه همچنین یکی دیگر از وظایف علما و روحانیون را خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: باید در کنار توجه به انسان‌سازی برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی به گره گشایی از کار و زندگی مردم هم توجه شود.

کد خبر 474294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.