جزییات مراحل ثبت نام فاز نخست طرح محدوده ترافیک شهر اصفهان

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به منظور تامین رفاه حال شهروندان و در راستای اجرای مصوبات مربوطه، اقدام به پیاده‌سازی سامانه الکترونیکی جهت ثبت نام شهروندان و دریافت خدمات مربوط به صدور مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک کرده است.

مینا پورحیدر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، جایگزین کردن محدوده طرح ترافیک با زوج و فرد طی چند فاز صورت می‌گیرد که فاز نخست شناسایی و احراز ساکنان محدوده طرح ترافیک است. تمامی متقاضیان (دارندگان خودرو) که قصد ورود یا تردد در محدوده طرح ترافیک شهر اصفهان را دارند در مرحله نخست باید با مراجعه به سایت الکترونیکی به آدرس اینترنتیtrafficzone.isfahan.ir نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ساکنان داخل محدوده طرح ترافیک (محدوده زوج و فرد فعلی) می‌توانند پس از ثبت نام اولیه و ورود به سامانه، نسبت به بارگذاری مدارک مشخص شده اقدام کنند، ادامه داد: بهره‌مندی از تسهیلات برای ساکنان، منوط به تأیید مدارک بارگذاری شده توسط شهرداری اصفهان است؛ البته مراحل بعدی اجرای طرح مذکور متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره هوشمند سازی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص فرایند ثبت‌نام اولیه و ثبت اطلاعات ساکنان، گفت: متقاضی با انتخاب گزینه "ثبت نام در سامانه" در صفحه اول وب سایت و سپس انتخاب گزینه"اشخاص حقیقی"، کد ملی و عبارت امنیتی مشاهده شده را وارد کرده و با تأیید قوانین سایت به مرحله بعد می‌رود که در این مرحله اشخاص باید نسبت به ورود اطلاعات خود و انتخاب رمز عبور اقدام کنند.

وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات در این قسمت، سامانه یک کد تأیید به شماره تلفن همراهی که در مرحله ورود اطلاعات توسط متقاضی اعلام شده پیامک می‌کند و برای ادامه روند ثبت نام باید کد پیامک شده را در قسمت کد تأیید وارد کرده و ثبت نام در این قسمت تکمیل می‌شود.

پور حیدر تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که پیامک‌های مرتبط با خدمات سامانه طرح ترافیک از این مرحله به بعد به همین شماره ارسال خواهد شد و از این پس متقاضی می‌تواند با وارد کردن نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور وارد سایت شده و همه درخواست‌های مرتبط با طرح محدوده ترافیک از جمله درخواست تسهیلات ساکنان، خرید مجوز روزانه و ماهانه را انجام دهد.

وی اظهار کرد: پس از ثبت نام اولیه در سایت و ورود به پروفایل شخصی، کاربر باید با مراجعه به بخش «مدیریت خودروها» نسبت به ورود اطلاعات خودرو اقدام کند که بدین منظور لازم است از قسمت مدیریت خودروها، با انتخاب گزینه "ثبت خودروی جدید" نسبت به ثبت اطلاعات خودرو شامل شماره پلاک خودرو و شماره VIN مندرج در کارت شناسایی خودرو و ثبت سایر مشخصات خودرو همچنین بارگذاری تصویر کارت خودرو (پشت و رو) و تصویر گواهی معاینه فنی خودرو اقدام کند؛ در صورتی که اطلاعات خودرو صحیح وارد شده باشد، پیغام "خودرو شما با موفقیت ثبت شد" به کاربر نمایش داده می‌شود.

رئیس اداره هوشمند سازی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه بارگذاری تصویر گواهی معاینه فنی خودرو برای خودروهای جدید که نیاز به معاینه فنی ندارند ضروری نیست، تصریح کرد: مشابه روال توضیح داده شده، کاربر می‌تواند تا سقف سه خودرو را در حساب کاربری خود از طریق گزینه "ثبت خودرو جدید" وارد کند، لیکن توصیه می‌شود مالکان خودرو شخصاً به ایجاد حساب‌های کاربری مجزا اقدام کنند.

وی گفت: در صورتی که قبلاً خودرویی توسط فرد دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت مجدد خودرو توسط فرد جدید وجود ندارد، بنابراین کاربر قبلی ابتدا باید اطلاعات خودروی مورد نظر را حذف کرده و سپس کاربر جدید نسبت به ثبت اطلاعات این خودرو اقدام کند.

پور حیدر ادامه داد: تا این مرحله عملیات ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودرو به پایان می‌رسد و این دو مرحله برای تمامی شهروندان و متقاضیان تردد در محدوده طرح یکسان است.

وی با بیان اینکه ساکنان واقع در محدوده طرح ترافیک به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و لحاظ تخفیف ۸۰ درصدی که ویژه ساکنان در نظر گرفته شده، باید پس از ثبت نام در سامانه و ورود به پنل کاربری خود نسبت به ورود اطلاعات تکمیلی اقدام کنند، اظهار کرد: هر واحد مسکونی واقع در محدوده ترافیک، صرفاً برای یک خودرو می‌تواند از تسهیلات ویژه ساکنان استفاده کند و برای استفاده از تسهیلات سهمیه ساکنان محدوده و ورود اطلاعات مربوطه، باید از قسمت اطلاعات تکمیلی شهروندان گزینه "ساکنان محدوده " را انتخاب کنید.

رئیس اداره هوشمند سازی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: ساکنان محدوده باید شماره پلاک مورد نظر خود را قبلاً در قسمت مدیریت خودروها ثبت کرده باشند و پس از انتخاب یک پلاک از بین پلاک خودروهای ثبت شده وارد مرحله بعدی تکمیل اطلاعات شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در مرحله ثبت خودرو اطلاعات مربوط به تصویر کارت خودرو و تصویر معاینه فنی به طور کامل بارگذاری نشده باشد، ابتدا باید با انتخاب گزینه ویرایش خودرو اطلاعات درخواستی بارگذاری شود.

پور حیدر گفت: پس از این مرحله ساکنان باید نسبت به تکمیل اطلاعات محل سکونت که از طریق فیش نوسازی قابل مشاهده هست (شامل: منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده، ناحیه شهرداری، شماره پلاک، شماره ملک، شماره آپارتمان)، کد پستی، نوع مالکیت و نام و نام خانوادگی مالک، آدرس محل سکونت و بارگذاری مدارک مشخص شده در سامانه با حجم کمتر از ۳۰۰ کیلوبایت (شامل: شامل بارگذاری تصویر کارت خودرو (پشت و رو)، تصویر کارت معاینه فنی، تصویر سند رسمی مالکیت، قولنامه یا اجاره نامه (ثبت شده در دفترخانه یا دارای کد رهگیری)، تصویر فیش عوارض نوسازی و عمران شهری، تصویر فیش عوارض سالیانه خودرو) اقدام کنند.

وی افزود: پس از این مرحله شهرداری پس از بررسی اولیه اطلاعات ثبت شده توسط شهروندان در صورت نیاز به مراجعه حضوری، به شهروند اطلاع خواهد داد.

رئیس اداره هوشمند سازی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: امکان اطلاع از وضعیت درخواست (در حال بررسی / پذیرش / رد) برای درخواست کنندگان استفاده از تسهیلات ساکنان با مراجعه به قسمت "وضعیت درخواست‌ها" وجود دارد؛ البته تسهیلات ساکنان صرفاً به متقاضیانی تعلق خواهد گرفت که اطلاعات آنها مورد تأیید شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ثبت نام ساکنان محدوده ترافیک از ۱۲ بهمن ماه سال‌جاری آغاز شده و پس از مدت زمان چند ماهه و بررسی‌های مدارک ارسالی اجرای طرح محدوده ترافیک از اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.
 

کد خبر 474292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.