کشف جسد راننده وانت در انتهای دره

کشف جسد راننده وانت در انتهای دره، دستگیری ۳ سرکرده اراذل واوباش، دستگیری سارق سابقه‌دار سیم‌های کابل برق، به دام افتادن ۲ کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای، دستگیری سارقان منازل و گوشی همراه و کشف ۹۹ میلیارد ریال کالای قاچاق را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: جسد یک راننده وانت داخل خودرو در انتهای دره‌ای در منطقه تفریحی و توریستی عباس آباد شهر همدان کشف شد.

فرخ جمالی اظهار کرد: پس از کشف جسد این راننده ۵۵ ساله در وانت مشخص شد که چند روز از حضور وی در این محل می‌گذرد، چرا که جسد فاسد شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن خودروی وانت در لابه‌لای درختان انتهای دره عباس آباد در چند روز گذشته کسی متوجه این وسیله نقلیه و سرنشین آن نشده بود.

وی افزود: پرونده این سانحه برای تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی همدان شده است، چرا که هنوز قتل یا بروز سانحه رانندگی و سقوط خودرو به دره محرز نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تصریح کرد: آتش‌نشانان همدان در یک عملیات امداد و نجات جسد مصدوم حادثه را به سطح جاده انتقال دادند.

وی اظهار کرد: زمانی که سامانه ۱۲۵ همدان خبری مبنی بر سقوط یک دستگاه خودرو به دره در منطقه عباس آباد دریافت کرد و بلافاصله یک تیم عملیاتی از ایستگاه ارم به محل حادثه اعزام شد.

جمالی اضافه کرد: آتش نشانان با حضور در محل حادثه در محدوده تپه عباس آباد مشاهده کردند یک دستگاه وانت پیکان به عمق دره سقوط کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی اولیه آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی امداد و نجات خود را به عمق دره رسانده و با پیکر بی جان فردی که دچار سانحه شده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: پس از جست‌وجوی کامل محل و اطمینان از نبود جسد یا مصدوم دیگری در محل حادثه، پیکر فرد فوت شده را به سطح جاده منتقل و به عوامل پزشکی قانونی تحویل داده شد.

دستگیری ۳ سرکرده اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: یکی از اوباش سطح یک این استان که با همکاری ۲ نفر از همدستانش معابر عمومی را در منطقه حصارک کرج مسدود کرده و اقدام به عربده کشی، قدرت نمایی با سلاح سرد و برهم زدن نظم عمومی کرده بود، دستگیر شد.

عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی رصد تحرکات یکی از اوباش سطح یک استان مشخص شد که نامبرده به همراه ۲ نفر از همدستانش با ایجاد یک درگیری دسته جمعی در منطقه حصارک شهر کرج موجب برهم زدن نظم عمومی و ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان شده و پس از پایان درگیری بلافاصله متواری شده است.

وی اضافه کرد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت و با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدند که متهم به همراه همدستانش با اطلاع از تحت تعقیب بودنش در یک باغ در حاشیه شهرستان ساوجبلاغ مخفی شده است.

فرمانده انتظامی البرز خاطرنشان کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی متهم اصلی پرونده را که قصد حمله به مأموران را داشت زمین گیر کرده و به همراه ۱۲ نفر از همدستانش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

وی افزود: تعداد زیادی سلاح سرد از مخفیگاه متهمان کشف شده و ۳ متهم اصلی پرونده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

دستگیری سارق سابقه‌دار سیم‌های کابل برق

فرمانده انتظامی مهاباد از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم‌های کابل برق خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم‌های کابل برق در سطح شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

محمد توحیدی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران موفق به شناسایی متهم شده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به ۱۸ فقره سرقت اعتراف کرده است، اظهار کرد: سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: افراد باید توصیه‌های پلیسی را برای حفظ و نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و هر گونه موارد مشکوک را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

به دام افتادن ۲ کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ کلاهبردار اینترنتی که اقدام به برداشت از حساب‌های شهروندان می‌کردند، در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

مسعود خرم‌نیا افزود: در پی دریافت شکایت‌های متعدد مردمی مبنی بر اینکه برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها انجام شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس فتا با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم مشخص کردند که به این افراد پیامک جعلی منتسب به سایت دیوار با مضمون اتمام مدت زمان آگهی و درخواست تمدید آن ارسال می‌شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این کلاهبرداری در قبال تمدید آگهی پس از درخواست مبلغ ناچیزی کاربران جهت پرداخت وجه به لینک‌های جعلی پرداخت هدایت شده و اطلاعات حساب آنها به سرقت می‌رفت، با انجام اقدامات پلیس فتا ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: در این پرونده اطلاعات بیش از ۳ هزار کارت بانکی توسط این افراد به سرقت رفته است. خرم نیا اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

وی تصریح کرد: مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های ۵ گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

دستگیری سارقان منازل و گوشی همراه

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان از دستگیری سارق فرامنطقه‌ای گوشی تلفن همراه و همچنین سارقان منازل در اهواز خبر داد و گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری سایر همدستان تنها و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

سهراب حسین‌نژاد اظهار کرد: در پی سرقت‌های متعدد گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان اهواز موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه شرق این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی و انجام کار اطلاعاتی یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که از سارقان فرا منطقه‌ای نیز بود شناسایی و طی عملیات منسجم پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و ۱ دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش مورد استفاده در سرقت‌ها از وی کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه سارق به ۳۱ فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در سطح شهرستان اهواز اعتراف کرد و گفت: همه محل‌های سرقت شناسایی، بازسازی و مستندسازی شد.

وی ادامه داد: در پی تحقیقات ۲ نفر از مال‌خران به هویت‌های معلوم در شهرستان شادگان شناسایی شدند که با اخذ نیابت قضائی هر ۲ نفر نیز دستگیر و در بازرسی منازل آن‌ها ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱ دستگاه جعبه مسروقه کشف و ضبط شدند.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل توسط سرنشینان خودروهای پراید و پژو ۲۰۶ با شیوه و شگرد دیلم اندازی در سطح شهرستان اهواز یکی از سارقان منازل شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: همدست این سارق که از محکومان متواری بوده شناسایی و وی نیز با انجام عملیات غافلگیرانه دستگیر و هر ۲ خودروی پراید و پژو ۲۰۶ مورد استفاده در سرقت‌ها کشف و توقیف شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه نامبردگان در تحقیقات به سرقت‌های متعدد منزل در مناطق مختلف اهواز اعتراف کردند، تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود تاکنون ۲۰ فقره از محل‌های سرقت مشخص و بازسازی و مالباختگان آن‌ها شناسایی و مراتب مستندسازی شد.

کشف ۹۹ میلیارد ریال کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۹۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۹ قاچاقچی کالا در طرح عملیاتی ۲ روزه پلیس در این استان خبر داد.

یوسف سپهوند گفت: اجرای طرح عملیاتی پلیس در ارتقا امنیت اجتماعی که با بررسی کارشناسی جرایم و نوع مطالبات مردمی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، با جدیت تمام در دست کار اجرایی پلیس استان قرار دارد.

وی افزود: عملیات‌های پلیس استان در بخش‌های مختلف بازتاب اثربخشی در برخورد با مجرمان داشت که بخش مهمی از این دستاوردهای عملیاتی در سایه مشارکت خوب شهروندان با پلیس به دست آمده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در برخورد با قاچاقچیان کالا در عملیات‌های پلیس در سطح استان تعداد ۹ نفر قاچاقچی کالا دستگیر، مقدار تقریبی ۹۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سپهوند تصریح کرد: در عملیات‌های ۴۸ ساعته پلیس در برخورد با سارقان نیز تعداد ۶۱ نفر سارق دستگیر و ۹۲ فقره انواع سرقت نیز از آن‌ها کشف شد.

وی به طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز به عنوان یکی از سرفصل‌های مأموریتی پلیس اشاره کرد و گفت: ۳۰ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر و مقدار یک کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی با قدردانی از همراهی خوب شهروندان استان در انجام هر چه بهتر مأموریت‌های پلیس، تاکید کرد: تلفن ۱۱۰ در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و سامانه تلفنی ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان، پاسخگوی هر گونه انتقاد، پیشنهاد و پیام‌های تقدیر مردمی نسبت به عملکرد پلیس است.

کد خبر 474271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.