علائم کرونای طولانی مدت را چگونه می‌توان درمان کرد؟

گروهی از محققان چند استراتژی درمانی بالقوه برای علائم طولانی مدت بیماری کووید-۱۹ ارائه کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر چه ابتدا تصور می‌شد کووید -۱۹ یک بیماری کوتاه مدت است و بین یک تا سه هفته طول می‌کشد، اما تعداد قابل توجهی از بیماران بیش از ۱۲ هفته دچار بعضی از علائم آن بودند. در حقیقت بیش از ۸۰ درصد افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند، بیش از یک ماه، حداقل یکی از علائم این بیماری را داشتند.

علائم طولانی مدت بیماری کرونا شامل سرفه، تب خفیف، خستگی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، سردرد، مشکلات شناختی، درد و ضعف عضلانی، ناراحتی‌های دستگاه گوارش، راش پوستی، اختلالات متابولیسم، افسردگی و دیگر مشکلات مربوط به سلامت روانی می‌شود.

حتی عفونت‌های خفیف و التهاب‌های کم نیز ممکن است باعث بروز افسردگی و خستگی مزمن شود. احتمال دارد دلیل پایدار شدن علائم بیماری کووید -۱۹، وجود کمی بار ویروسی، عفونت مجدد، تغییر در فعالیت سلول‌های ایمنی و آسیب بافتی ناشی از عفونت اولیه باشد.

گروهی از پژوهشگران معتقد هستند چندین روش برای شناخت علائم بیماری کووید_۱۹ طولانی مدت وجود دارد که شامل میزان درگیری سلول‌های گلیال و نفوذپذیری سد خونی_مغزی می‌شود. علاوه بر این محققان استراتژی‌هایی برای مدیریت علائم طولانی مدت کرونا که شامل افسردگی و دیگر مشکلات سلامت روان می‌شود و به دلیل التهاب مزمن یا خفیف رخ می‌دهد ارائه کرده‌اند.

استراتژی‌های درمانی فعلی برای بیماران مبتلا به افسردگی، مصرف داروهای ضدالتهاب است عوامل روانی اجتماعی نیز در تنظیم فعالیت ایمنی بدن بسیار مهم است. در حقیقت استراتژی‌هایی مانند حمایت اجتماعی، فعالیت بدنی و پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب که میزان استرس بیماران را کاهش می‌دهد، می‌تواند در زمینه مدیریت علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ مؤثر واقع شود.

نتایج این مطالعه در مجله Open Immunology منتشر شده است.

کد خبر 474267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.