تربیت متخصصان جدید طب سنتی در دستور کار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افتتاح اولین سلامتکده طب سنتی استان اصفهان و تربیت متخصصان جدید در این حوزه خبر داد.

طاهره چنگیز پیش از ظهر امروز _ چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه_ در حاشیه مراسم اولین سلامتکده طب سنتی در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این سلامتکده در فضایی وسیع با زیربنای بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح شد که مقرر است بخش‌های درمانی، آموزشی و پزشکی طب سنتی استان در آن پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به رویکرد و اعتمادی که قشر قابل توجه مردم به طب سنتی دارند و همچنین سیاست‌های عمومی کشور مبنی بر توسعه طب سنتی ایرانی لازم بود که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز سلامتکده‌ای را برای طب سنتی ایجاد کند تا با توجه به معیار علمی و مسائل اثبات شده طب سنتی، درمان‌های مورد اقبال عمومی در این مجموعه ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در گذشته دانشگاه علوم پزشکی سلامتکده طب سنتی را در فضایی محدود و با امکانات کمی داشت ولی با توجه به وضعیت موجود در این مجموعه به سمت استفاده از امکانات بیشتر خواهیم رفت تا بتوانیم نیاز و خواسته بخش قابل توجهی از مردم را پاسخ بدهیم.

وی در خصوص تربیت متخصصان طب سنتی توسط علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رشته تخصصی طب سنتی را از چند سال پیش داشته و امیدواریم با این امکانات و فضای جدید متخصصان جدیدی که با ما همکاری خواهند کرد توسعه طب سنتی را نیز در دستور کار داشته باشند.

چنگیز اضافه کرد: در این سلامتکده کسانی که دوره‌های طب سنتی را در دانشگاه سپری کرده‌اند فعالیت خواهند کرد و در داروخانه آن نیز داروسازانی که دکترای داروسازی داشته و سپس دوره داروسازی طب سنتی را طی باشند فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در احداث این ساختمان در منطقه رهنان ابتدا خیران درمانی کمک کردند و با توجه به تغییر درخواست و مطالبه‌ها به توافق رسیدیم که این مرکز به عنوان سلامتکده طب سنتی و در عین حال خدمات درمانی شبانه روزی فعالیت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نحوه پذیرش بیمار در سلامتکده طب سنتی گفت: هر فرد بسته به تمایل خود می‌تواند به این مرکز برای تشخیص، درمان، مشاوره و آموزش مراجعه کنند.

وی افزود: در این سلامتکده دوره‌های آموزش مزاج شناسی، طب سنتی، تغذیه، راه‌های اصلاح سبک زندگی، اصلاح عادات غذایی و دیگر موارد مرتبط با طب سنتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 474204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.