رئیسی: دست انتقام الهی از آستین امت اسلامی بیرون می‌آید

رئیس قوه قضائیه گفت: یقین داریم دست انتقام الهی از آستین امت اسلامی بیرون می‌آید و انتقام خون شهدای مقاومت و سرداران شهید مبارزه با تروریسم را از ظالمان و آمریکای جنایتکار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در دیدار با سران عشایر عراق که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، از عشایر به عنوان ذخایر الهی یاد کرد.

وی افزود: عشایر در عراق و ایران و منطقه، پایگاه محکمی برای انقلاب اسلامی و و نماد غیرت، شجاع، انقلابی‌گری، احساس مسئولیت و دفاع از اسلام و قرآن و ارزش‌های الهی و وطن هستند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ما به چشم خود نقش عشایر را در برانگیختن جوانان برومند برای دفاع از وطن و ناموس اسلام و ایستادگی مقابل دشمن مستکبر دیدیم.

رئیسی با اشاره به نقش عشایر برای تعظیم شعائر دینی و برگزاری مراسم اربعین به عنوان جریان ماندگار در تاریخ برای جبهه مقاومت اسلامی، از نقش عشایر در برپایی موکب‌ها و پذیرایی از مهمانان و زائران حسینی تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: ما به چشم خود دیدیم و با تمام وجود لبیک عشایر به پیام امام و مقام مرجعیت را برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان اسلامی و ارزش‌های الهی و دست رد زدن به سینه دشمن پلید و دور کردن آن‌ها از کشور و منطقه و مرز و بوم را احساس کردیم.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش غربی‌ها در ایجاد داعش و تسلیح و تجهیز گروهک‌های تکفیری تاکید کرد: ما خوب می‌دانیم که دشمن، داعش و تکفیری‌ها را تربیت کرد تا امنیت و آسایش و زندگی را از ملت‌های مسلمان منطقه در سوریه و عراق و لبنان و ایران و دیگر بلاد اسلامی سلب کند و نگذارد مردم منطقه روی امنیت را ببینند و مسلمان زندگی کنند.

رئیسی در عین حال گفت که حضور با بصیرت عشایر در صحنه، نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد و امروز می‌بینیم که حضور جوانان برومند و سلحشور، هیچ نقطه‌ای در سرزمین عراق را برای تکفیری‌ها باقی نگذاشته است و برای این توفیق، خدا را شاکر هستیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسلمانان حق توقف و درجا زدن یا عقب گرد ارتجاعی را ندارند و همواره باید سیر الهی داشته باشند و به پیش بروند، گفت: آنچه مسلمانان را به عقب برمی‌گرداند و بازگشت ارتجاعی می‌دهد این است که به سخنان کفار توجه نمایند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که مسلمان باید همواره به خدا اتکا داشته باشد و خدا را ولی خود بداند و توانمندی خویش را باور نماید.

رئیسی با اشاره به انعقاد قرارداد کمپ دیوید برای دوستی مصر با اسرائیل همزمان با دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اظهار کرد: چندی پیش یک نویسنده مصری به مناسبت سی سالگی انقلاب اسلامی در مقاله‌ای به مقایسه وضعیت امروز ایران و مصر پرداخت و گفت که ایران پس از انقلاب اسلامی با آمریکا و اسرائیل قهر کرد و رابطه را کنار گذاشت، اما همان زمان مصر دوستی خود را با اسرائیل آغاز کرد.

وی افزود: این نویسنده در ادامه مقاله خود تصریح کرد که اکنون باید مقایسه کنیم که وضعیت و شرایط ایران و دیگر کشورها چگونه است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ما با قهر با آمریکا و اسرائیل و قهر با نظام سلطه و همچنین کشورهایی که می‌خواهند منافع ملی و ذخایر ما را به یغما ببرند، روی پای خود ایستاده‌ایم.

رئیسی افزود: غربی‌ها عزت، امنیت و آزادی ملت ما را نمی‌خواهند، آمریکا و اسرائیل هیچ ملتی را خوشبخت نکرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از عشایر و جوانان برومند، مجاهد و سلحشور عراقی به عنوان ثروت بزرگ این کشور یاد کرد و گفت: عراق ثروت بزرگی همچون مردم متدین را دارد که به اهل بیت عصمت و طهارت عشق می‌ورزند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب اسلامی در آستانه سفرش به عراق، تاکید کرد: ایشان بارها فرمودند ما به عراقی قوی، عزیز، مستقل و آزاد و آباد و با رفاه اجتماعی برای همه می‌اندیشیم.

رئیسی پیوند بین ملت ایران و عراق و همچنین عشایر عراقی با ایرانیان را پیوندی عمیق دانست که دشمن هرگز نخواهد توانست با توطئه و فتنه آن‌ها را از هم بگسلد.

وی افزود: آنچه ما را در کنار هم نشانده عشق و ارادت و پیروی از پیامبر خاتم و اهل بیت (ع) ایشان و عشق به انوار پاک و قدسی است که نمی‌توان آن را با هیچ چیز عوض کرد.

رئیس قوه قضائیه این عشق و دلدادگی را رمز الفت و وحدت و انسجام دو ملت ایران و عراق دانست و متذکر شد که عشق و ارادت اهل بیت (ع) از وجود ایرانیان و عراقی‌ها جداشدنی نخواهد بود.

رئیسی تاکید گفت: همچنان که نور حسین ابن‌علی (ع) و علی اصغر (ع) را نتوانستند خاموش کنند و از بین ببرند، نورانیت شهیدان سلیمانی و ابومهدی و شهدای ایران و عراق را نمی‌توانند از بین ببرند و از آثار و برکات خون مطهر آن‌ها نورانیت عالم بیشتر شده و از همه عالم جهل زدایی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که یقین داریم دست انتقام الهی از آستین امت اسلامی بیرون می‌آید و انتقام خون شهدای مقاومت و سرداران شهید مبارزه با تروریسم را از ظالمان و آمریکای جنایتکار خواهد گرفت.

در این دیدار سران عشایر عراق به بیان نظرات خود در مورد ایران و عراق پرداختند.

کد خبر 474202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.