بدهی ۴۵۴ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی قزوین به شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری قزوین گفت: بدهی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به شهرداری‌ها در سال ۹۸ بیش از ۵۴۴ میلیارد تومان بوده است.

مصطفی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ بیش از ۵۴۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان بدهکاری داشته‌اند و همه شهرداران موظف هستند طبق توافق فی‌مابین از طریق تهاتر و اسناد خزانه نسبت به تسویه حساب آن اقدام کنند.

وی افزود: این مبالغ باید وصول شود تا بتواند در روند بسیاری از پروژه‌ها اثر گذار باشد و انباشت بدهی‌ها از دستگاه‌ها چالشی جدی ایجاد کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: در جلسه هم اندیشی که بین شوراها، شهرداران سراسر استان و اداره کل اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه بودجه برگزار شد نسبت به تهاتر بدهی‌های و تسویه آن طبق اسناد خزانه اقدام تا مطالبات شهرداری‌ها هرچه سریع‌تر وصول شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه اسناد خزانه و اوراق تسویه ۹۹ و ظرفیت قانونی به وجود آمده بهتر است شهرداران هرچه سریع‌تر در قالب تهاتر نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

صالحی گفت: بهتر است شهرداران نسبت به طرح‌هایی که با اعتبارات دولتی انجام شده بدهی و بستانکاری‌ها را مشخص و از این فرصت به وجود آمده نسبت به تعیین تکلیف مالی خود اقدام کرده و از فرصت به وجود آمده جهت مدیریت مالی بهره مند شوند.

کد خبر 474127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.