افزایش ضریب امنیت شهروندان در قائم شهر

نخستین سامانه هوشمند پایش تصویری شهرداری قائم شهر با حضور معاون امور عمرانی استاندار، فرماندار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صالح زاده، شهردار قائم شهر در حاشیه مراسم افتتاح این سامانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای افزایش امنیت و آرامش شهروندان و به منظور ثبت تخلفات خودرویی، سامانه هوشمند پایش تصویری با نصب ۳۵ دوربین و با صرف هزینه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در سطح شهر اجرا و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه شهرستان قائم شهر، بیشترین تعداد دوربین‌های مداربسته در میان شهرهای مازندران را دارد، افزود: این دوربین‌ها در مناطق پر ترافیک و پرتردد شهری، تقاطع‌ها، چهار راه‌ها و سایر نقاط حساس قائم شهر نصب شده است تا علاوه بر ثبت تخلفات خودرویی و افزایش ضریب امنیت شهروندان، در زمان وقوع بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی به مدیریت شهری کمک کند.

شهردار قائم شهر اضافه کرد: سرورهای این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که حتی پلاک خودروهای فیلمبرداری شده قابل شناسایی است.

وی با اشاره به اینکه قائم شهر در چهار محور پرترافیک شمال کشور قرار دارد، تصریح کرد: راهداری‌ها متولی اصلی کمربندی‌های شهری هستند. اما از آنجا که شرایط اقتصادی دولت در حال حاضر مناسب نیست، شهرداری قائم شهر تصمیم گرفته تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵ دوربین ثبت تخلف در ورودی‌های این شهر نصب کند.

صالح زاده ادامه داد: نصب این دوربین‌ها، هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بر خواهد داشت. د

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه شهرداری به شورا، مبلغ پنج میلیارد تومان برای ثبت سامانه هوشمند پایش تصویری پیشنهاد دادیم که امیدواریم مورد موافقت شورا قرار بگیرد.

شهردار قائم شهر اظهار کرد: با نصب این دوربین‌ها، ۶۰ درصد از جریمه ناشی از ثبت تخلفات رانندگی که به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، به شهرداری برگشت داده می‌شود. از این میزان نیز ۷۰ درصد به خود شهرداری و ۳۰ درصد مابقی به دهیاری‌ها تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 474126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.