پیشکسوتان ذوب‌آهن کدام گزینه را برای سرمربیگری انتخاب کردند؟

چهار پیشکسوت ذوب‌آهن به بررسی گزینه‌های مطرح شده در حوالی نیمکت این تیم اصفهانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه هیئت مدیره ذوب‌آهن تصمیم گرفت به همکاری این تیم با رحمان رضایی پایان بخشد، گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص جانشین او مطرح شد. ذوبی‌ها این روزها به دنبال تعیین فوری سرمربی آینده‌شان هستند تا امتیازات پیش رو را از دست ندهند. با این حال گزینه‌هایی که در رسانه‌ها مطرح هستند با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده‌اند و باید دید هیئت مدیره باشگاه چه کسی را شایسته هدایت این تیم می‌بیند؟

در همین خصوص با چهار پیشکسوت ذوب‌آهن همراه شدیم و از آن‌ها خواستیم تا از بین گزینه‌هایی که نام‌شان این روزها در حوالی نیمکت گاندوها شنیده می‌شود، یکی را انتخاب کنند. گفتنی است گزینه‌های مطرح شده فرهاد مجیدی، ساکت الهامی، مجتبی حسینی، منصور ابراهیم زاده و مهدی رجب زاده هستند و آنچه در ادامه می‌آید نظر شخصی حسن حاج رسولی‌ها، محمد یزدخواستی، حسن استکی و فرشید طالبی از جمله پیشکسوتانی است که سال‌ها جزئی از خانواده بزرگ ذوب‌آهن بوده‌اند:

حسن حاج رسولی‌ها: ابراهیم زاده جز پر افتخارترین مربی‌های ایران است که می‌تواند جز گزینه‌های ذوب آهن باشد. زمانی که تیمی مربی بومی انتخاب می‌کند دو حالت بیشتر ندارد یا نتیجه می‌گیرد و یا نتیجه نمی‌گیرد، حد وسطی ندارد و اگر ذوب آهن این کار را انجام دهد خوب است و می‌تواند از بازیکنان جوان باشگاه استفاده کند.

رجب زاده به عنوان مربی می‌تواند به ذوب آهن کمک کند ولی به عنوان سرمربی سابقه و تجربه کاری ندارد که بهتر است با سمت مربی یا دستیار کنار تیم باشد تا برای سال‌های آینده روی توان او سرمایه گذاری شود.

محمد یزدخواستی: بستگی دارد نگاه‌مان به ذوب‌آهن چگونه باشد. ذوب‌آهن تیم محلی نیست که هر کسی بخواهد به آن بیاید و در آن رزومه به دست بیاورد یا محیطی برای کارورزی‌اش باشد.

انتخاب بین این گزینه‌ها مانند این است که برای میهمانی خیلی مهم منویی را جلو شما قرار می‌دهند که غذاهایش اصلاً مناسب آن میهمانی نیست و از او بخواهید یک نفر را انتخاب کند!

روی نیمکت باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن کمتر از شخصیت مربیگری و هم سوابقی قلعه‌نویی نباید بیاید. نمی‌خواهم شخصیت افراد زیر سوال رود، اما این گزینه‌ها در حد و اندازه ذوب‌آهن نیستند.

حسن استکی: از بین گزینه‌ها چون آقای ابراهیم‌زاده از اصفهان است، ایشان را ترجیح می‌دهم. بالاخره باید معلوم شود و ببینیم این همه درس خواندن، کار و تلاش کردن در این شهر به چه درد می‌خورد!

در حالی که آخر کار مدیران ما از جای دیگری شخصی را انتخاب کرده و سرمربی می‌کنند. هر کسی هم به ذوب‌آهن بیاید می‌گوید تیم را نبسته‌ام و اگر یارگیری می‌کردم، فلان اتفاق می‌افتاد. اگر تیم را در لیگ نگه داشت، می‌گویند او نگه داشته و چنانچه نتوانست، می‌گوید به من چه ربطی دارد چرا که تیم را من نبسته‌ام. اگر در کارخانه ذوب‌آهن بروند و مدیری را از شهری دیگر بالا سر تعدادی مهندس اصفهانی که ۳۰ سال کار کرده‌اند بگذارند، ناراحت نمی‌شوند. نمی‌دانم چرا در ورزش‌مان این طور است که هیچیک از ورزشکاران اصفهان را قبول ندارند اما بیرونی‌ها را قبول دارند!

بروید رزومه ساکت الهامی را دربیاورید و ببینید اصلاً او کیست؟ یا خود آقای فرهاد مجیدی غیر از مربیگری در استقلال جای دیگری کار کرده است؟ می‌خواهد به تیمی که پایین جدول است بیاید، ۱۵ بازی کرده و چه چیزی را ثابت کند؟!

فرشید طالبی: ذوب‌آهن در ۲-۳ سال گذشته مرتب پسرفت کرده‌است که نشان می‌دهد تفکر اشتباهی پشت تصمیم‌گیری‌ها وجود داشت. امیدوارم هر شخصی را می‌آورند، حداقل یک فصل و نیم روی آن حساب کنند.

الان ذوب‌آهن شرایط بسیار استرسی دارد و به نظرم ریسک کردن در چنین شرایطی بسیار اشتباه است. سال گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفتم مطمئن باشید بوناچیچ تا پایان فصل نخواهد ماند ای‌کاش برای نیم فصل دوم سال قبل تیم را به رحمان رضایی می‌سپردند.

باور کنید وضعیت ذوب‌آهن امروز بسیار بهتر از شرایط فعلی می‌شد. هیچ وقت آدم منفعت طلبی نبوده‌ام و خدا را شکر پیشنهاد هم دارم اما اکنون که پیش خانواده‌ام هستم، دنیا را داریم و نمی‌خواهم کسی فکر کند از سر منفعت حرفی را می‌زنم. در این برهه از زمان نمی‌توانم نظر بدهم اما کسی را بیاورید که کمی از استرس ذوب‌آهن کم کند.

شک نکنید با تفکراتی که من می‌بینم، هر مربی جوان دیگری را نیز بیاورند همین استرس را به او می‌دهند. بنابراین اگر قرار است بین پیشکسوت‌های ذوب‌آهن و سایرین انتخاب کنم، نظرم شخصی‌ام این است که یک مربی خوب، باتجربه و کاربلد بیاورند ولی حتماً یکی-دو نفر از بچه‌های پیشکسوت که سابقه درخشانی دارند را کنارش قرار دهند چرا که ذوب‌آهن در آینده به او نیاز دارد و سال آینده در چنین موقعی، گزینه‌های بسیار قوی داشته باشند.

تو را به خدا منافع و سلایق شخصی را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهند. هیئت مدیره کمی نگاه‌هایشان را در انتخاب قشنگ‌تر کنند؛ ذوب‌آهن بازیکن سابقه‌دار کم ندارد. تو را به خدا اگر ذوب‌آهنی واقعی هستند، نگاه کنند تا ذوب‌آهن به جایگاه واقعی‌اش باز گردد.

کد خبر 474113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.